1

Onderwerp: bak tijd? plakkerig!

hallow allemaal

ik heb van de webshop de bescuit gebruikt met het recept van evelien
maar er staat niet bij op hoeveel graden een electrische oven moet. nu heb ik zelf het gewoon een beetje geprobeert met de graden. in de oven rijzen ze goed maar als ze er uit moeten dan zakken ze een klein beetje in en hij plakt van de suiker dus ik denk dat ik dan wel iets verkeerd heb gedaan en ik denk dan ook wel dat het aan de temperatuur ligt. of hoort dat het plakt?

groetjes Amber

2

Re: bak tijd? plakkerig!

Hoi Amber,

Waarschijnlijk ligt het aan de temperetuur. Sowieso is het dat elke oven zijn eigen temperaturen kent. Helaas is het nogal eens zo dat je, als je je oven op 175 graden zet, het in werkelijkheid net iets heter of minder heet is. De enige manier om zeker te gaan is een losse oventermometer (bij bijv. Blokker te koop). Ik heb wel even in mijn kookboek gekeken en daar staat een tabel voor ovens met een cijferverdeling. Misschien heb je er iets aan bij andere gerechten ook. Oja, de mix moet je echt wel goed lang mixen (zoals aangegeven) en de bakvorm goed met boter invetten, het liefst voeren met bakpapier op de bodem. Meteen storten kan bij deze mix prima.

De tabel:
1=ca.140 gr.
2=ca.160 gr.
3=ca.180 gr.
4=ca.200 gr.

Enz.

Verder de volgende aanduidingen:

hetelucht 20 graden lager dan aangegeven.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: bak tijd? plakkerig!

nou ik heb wel gewone graden er op staan..maar op hoeveel graden moet ik het bakken..want voor hete lucht is het 180...maar dat geld dan toch niet voor de electriche oven?

groetjes

4

Re: bak tijd? plakkerig!

Hoi Amber,

Jawel hoor, een biscuit taart kan dan gewoon op 175 - 180 graden gebakken worden, of je laat het oplopen qua temperatuur zoals in meerdere topics staat aangegeven. Maar de aanduiding geldt dus gewoon in graden voor een "normale" oven, hetelucht moet meestal juist 20 graden lager (160 graden dus).

Succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat