1

Onderwerp: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Waarin kan je de mooiste cupcakes bakken: in een ' normaal' bakblik voor cc of een siliconen bakblik voor cc?

Ik heb nu siliconen maar vind ze aan de onderkant niet zo mooi. Hoor graag jullie adviezen en ervaringen.

Bedankt!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (12-11-2010 20:24)

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Hoi,

Ik gebruik altijd siliconen vormen hiervoor, nooit problemen en altijd mooie cupcakes. Maar er zullen ook andere ervaringen zijn, dus.........

3

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik gebruik ze ook allebe; maar wat vind je niet mooi aan de onderkant ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik heb de siliconen van de Action en vind ze geweldig!
Heb ook een 'gewone' maar merk eigenlijk weinig verschil. Het is wat makkelijker in de oven te zetten.

Voordeel is wel dat ik die van de action kan doorknippen zodat ik er meer per keer in de oven kan doen. :)

5

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik heb ook die van de Action. Misschien zijn ze hetzelfde als die van jullie en ben ik te kritisch....? Ik vind ze bijvoorbeeld aan de onderkant (dus onderop) iets naar binnen lopen. Natuurlijk zie je dat niet als ze gewoon op een blad staan. Ja, ik denk echt dat ik te kritisch ben als ik het zo lees  :s

6

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Misschien iets té kritisch,ja :lol:

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik heb een bakvorm van de hema. Het is een geweldig ding, hij is makkelijk in de oven te zetten en de CC zien er prachtig uit!

8

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik ben 100% voor de echt blikken... net zo makkelijk en je kan meerdere blikken vullen zonder achteraf probleemen te hebben met ze in de oven zetten

9

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Robin schreef:

ik heb een bakvorm van de hema. Het is een geweldig ding, hij is makkelijk in de oven te zetten en de CC zien er prachtig uit!

Is die van de Hema voor 12 stuks?

10

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

'normale' bakblikken.

Ik heb al mijn siliconen weggegeven want doordat ze 'slap' zijn is het moeilijker om in de oven te zetten. Ik koop veel bij Action maar die silicone bakblikken vind ik allemaal VEEL TE SLAP, nog slapper dan welk ander merk ook, dus die koop ik echt niet meer.

Waar je wel op moet letten is dat je papiertjes er goed in passen, want dat verschilt ook nog eens. Neem je papiertjes mee als je een muffin bakblik ga kopen.

Trouwens, de papiertjes verschillen ook nogal, dus dan zou je het beste bij EEN merk moeten blijven.

11

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ja, die van de hema is voor 12 grote CC!

12

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik heb ook die van de Hema. Ben geen fan van silicone  :nooo .

13

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Mooi sinterklaascadeau: 2 cupcake bakblikken van de Hema! Bedankt voor jullie reacties.

14 Laatst bewerkt door keukentje (13-11-2010 19:42)

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Als je de siliconen bakvormen voor het vullen op een gewone bakplaat zet dan gaan ze veel makkelijker de oven in, staan ze steviger en krijgen ze voldoende warmte van het blik voor de onderkant. Maar ik ben voor de gewone blikken vorm, ik heb ook die van de hema voor de grote en een kleine van c&c voor de mini's.

Voordeel van de siliconen is dat je dan 2 vormen naast elkaar kan zetten op het blik, mits je er eerst een rijtje afknipt, handig als je er veel moet bakken.

Christine.

15

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik gebruik beide. Heb silicone van de Action en van de blokker (dr.oetker) en 'normale'. Het enige blik waar ik problemen mee heb is die van Blokker. Verder niet. Ik heb zelfs vandaag er nog 1 bij de action gehaald omdat ik ze zo makkelijk op te bergen vind en met al die bakblikken is dat wel fijn!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

16

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik gebruik beide....maar vind de blikken het fijnste...de siliconen vind ik wat slap en werken goed with de normale maat cupcakes caisses...maar bv de culpitt papiertjes zijn wat groter en die komen niet mooi uit de siliconen..dus daar gebruik ik de bakblikken voor..die heb ik van wilton...volgens mij

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

17

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik heb de siliconen genomen van de Xenos, omdat ik daar een rijtje kon afknippen. Ik heb nl een ronde draaiende oven en dat is lastig, een blik past er nooit in. En draaiende bakt ie nou eenmaal het best. Maar het gaat prima hiermee, ben er tevreden over. En als je ze vante voren al op het draaiplateau zet, hoef je ook die slappe silicone vorm niet op te tillen.

Bij de Xenos hadden ze trouwens ook een handige siliconen deegroller.

18

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik heb gisteren een bakblik gekocht van Wilton, voor 6 cupcakes. Daarvoor bakte ik altijd met siliconen bakjes. Het bakblik vind ik echt een enorme vooruitgang, het werkt zo makkelijk en de cc's vervormen niet meer.

19

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Hebben jullie dat ook, ik heb er 1 van de xenos, een bakblik voor muffins, maar mijn papierenvormpjes passen er niet helemaal in waardoor het papier naar binnen trekt.

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

20

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

Ik hou ook niet van de siliconen bakvormen,die hou ik voor koude bereidingen.Ik  heb mijn eerste nordic ware vormen gekocht;de herfst krans ,echt mooie vormen  ,de cake komt er zeer goed uit .Het zijn ook juweeltjes om in de keuken op te hangen?het zijn bakvormen voor het leven.Voor mij geen goedkope vormen meer.

21

Re: Cupcakes: siliconen of bakblik?

ik gebruik ook de "gewone" van de xenos maar baal er wel eens van dat ik soms drie x moet bakken omdat er maar 1 bakblik in mijn oven gaat en nu deze super tip om silliconen te verknippen. dak daar toch nie zelf op gekomen ben :/
ga het gelijk kopen. superrrrrrrrrrrr