1

Onderwerp: Taart strak bekleden met marsepein

Hallo,
ik heb nu al een paar taarten gemaakt en elke keer stuit ik eigenlijk op het zelfde probleem. Opzich het strak bekleden van de taart lukt nog wel, alleen ik weet nooit hoe ik het laatste stukje moet doen.
Ik hou altijd een deel marsepein over en ik kan het niet kwijt zeg maar. als ik het op de ene manier leg dan is de bovenkant weer bobellig en op de andere manier is de zijkant weer niet mooi.
Dus dat was mijn vraag, wat tips voor het mooi strak bekleden van de taart.

2

Re: Taart strak bekleden met marsepein

Hoi Joyce,

Ha, dit is mijn stokpaardje! Alhoewel het uitleggen wel moeilijk is zonder plaatjes ;-) maar ik ga het proberen!  Kijk, als je dit gelezen hebt, even naar de 2 plaatjes van de voorbeeld taart van de barbie, onderaan bekleed ik een ronde taart met groene marsepein, daar kun je misschien wat mee.

Je rolt de marsepein zo gelijkmatig mogelijk uit, je tilt de plak in een keer op (evt. met behulp van je deegroller als steun, dan leg je de plak in 1 keer over je taart.

Dan ga je beginnen met de bovenkant, die ga je vanuit het midden goed op je taart drukken met vlakke handpalm,  of met een hulpmiddel, een plankje

Als de bovenkant goed zit ga je de zijkant doen, steeds een stukje opschuiven maar je werkt van boven naar beneden, dus je begint aan de rand, dan druk je het naar beneden aan en dan schuif je zo de hele taart rond. Zorg dat je zo weinig mogelijk plooien krijgt, die werk je steeds voorzichtig weg. Een klein plooitje gaat nl nog wel, maar als je het probleem steeds "opschuift" wordt het te groot om nog weg te werken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Je snijdt de randen pas weg als de taart rondom helemaal vast zit! Mocht je toch een probleemhoekje hebben, kun je proberen om het voorzichtig weer los te trekken en opnieuw te proberen. Maar meestal lukt het dan al minder goed.

Heel veel succes en anders kom je maar een keer bij me langs, dan kan ik het je laten zien!!!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat