26 Laatst bewerkt door Gwen (12-11-2010 15:07)

Re: freubeldag omgeving Arnhem-Nijmegen

Ligt even aan de datum,

Maar ik heb ook wel zin om gezellig te komen freubelen.  :Y

27

Gezellig!

Ik heb even gekeken naa evt data's.

misschien is het leuk voor de sint en de kerst te freubelen?
Ik zou deze dagen kunnen.

-  do. 2 dec van 19.00 tot 22.00 SINT
-  zo. 12 dec van 13.00-16.00 KERST

Nu nog even bedenken wat we gaan maken.

Sint: zo'n zak van sinterklaas?
Kerst: bambi tafereeltje voor op een taart?

Heb je nog een ander leuk idee, laat het weten!

gr Jantien

Viva la vida!

28

Donderdag 2 december kan ik wel maar ik zou eigenlijk liever iets voor kerst uitproberen aangezien wij niets met sinterklaas doen. Maar als jullie wel sint willen doe ik gewoon mee hoor!

Zondag 12 december kan ik volgens mij niet maar dat moet ik even nakijken.

Groetjes, Monica

29

Ik bedenk me net dat ik eigenlijk best wel een sint-taartje kan maken, ook al vieren we het niet. Dan hebben we toch wat lekkers die dag!
Dus voor mij is 2 dec. prima. Hoe gaan we het dan doen, moeten we thuis een kapsel maken en vullen, moet het dan ook alvast bekleed worden en gaan we die avond de decoraties maken?
Of maken we decoraties zonder kapsel?
En wat moeten we mee nemen?
Ik heb dit nog nooit gedaan en heb sowieso pas 2x zelf een taart gemaakt dus het is allemaal nieuw voor mij!

Groetjes, Monica

30 Laatst bewerkt door TIENUS (15-11-2010 17:21)

Leuk! Ik heb ook nog niet eerder zoiets geboetseerd, dus komt alllemaal wel goed. We helepen elkaar gewoon!

Zelf je taartje al maken is handiger, anders heb ik te weinig ruimte denk ik.

Dus taartje bakken, vullen en afsmeren. Moet dus wel hoog zijn, wil je een zak ervan kunnen maken. Dan kun je hem thuis al bekleden als een zak.

Hier maken we dan de figuurtjes en kadootjes ect die erin moeten komen. En evt versieringen voor op de zak etc. En dan kun je hem klaar mee naar huis nemen!

Dat moet wel lukkenr in 3 uur dacht ik zo. Dan ga ik kijken of ik wat voorbeelden kan uitprinten met ect wat werkbeschrijvingen.

Je neemt mee:

- marsepein/fondant, evt avond ervoor verharden met wat tylose.
Dan zakt een knuffelbeer niet in.

- onderlegger/werkmat, wat jij fijn vindt

- tools; mesje etc.

- uitstekers, maar omdat we boetseren zal je die niet al te veel nodig hebben, maar misschien om de zak te decoreren.
Als je niet wil slepen, ik heb ook best al veel hoor ;-)

* verder vraag ik een bijdrage van 1-2 euro pp voor drinken en wat lekkers. afhankelijk van hoeveel er komen.

( ik wil ook wel voor de marsepein zorgen, maar dat kost dan natuurlijk extra, wat je wil)

Viva la vida!

31

Wat voor taart is dan handig om te maken, een boltaartje? Ik heb zo'n blandavorm, in de grote en de kleine maat.

En moet ik die dan afgesmeerd meenemen en bekleden we bij jou of moet ik dat ook alvast thuis doen? Heb je een voorbeeld hoe het moet worden?

Tylose heb ik niet, en ook geen fondant. Wel marsepein in een paar verschillende kleuren, kan het daar ook mee of is fondant fijner werken? En moet er echt tylose in? Want dan weet ik wat ik nog moet gaan kopen. Ik moet sowieso naar de winkel omdat ik geen rode marsepein meer heb, dus als fondant fijner is dan haal ik daar wat van. Graag advies!

Sorry dat ik zoveel vraag maar ik ben beginner en moet nog veel leren!

Groetjes, Monica

32

Ooooh ik zie net dat ik die dag een uitje heb van mijn werk, incl. eten en avondprogramma!

Kunnen we alsjeblieft een andere datum prikken? Ik wil wel heel graag komen! Mag ook voor kerst zijn.
Zondag 12 dec. weet ik nu nog niet, ik heb óf de 12e óf de 19e een afspraak, dat is nu nog niet bekend.

Groetjes, Monica

33

Voorlopig kan ik niet anders dan deze dagen. Misschien dat ik tegen die tijd meer kan schuiven.

Ik laat ze nu even staan, zien wie er wel kunnen.
Ik hoop dat je de zondag evt dan wel kan.

Gr Jantien

p.s ik maak het van een ronde 12cm vorm die ik dan hoog bak, of 2x laag en dan stapelen... EN daarop idd een bolvorm van 12cm.

Zonder tylose kan het ook, maar dan is het zachter. dan heb je kans dat het eerder in elkaar zakt. Maar ik dnek dat voor kdaootjes etc het wel zonder zou kunnen.

Ik ben niet gek op fondant, dus gebruik altijd marsepein, maar dat is persoonlijk.

Viva la vida!

34

Mag ik me (even onder een hele kleine voorbehoud) aanmelden voor zondag 12 december Kerst? (op de kalender staat niets, maar even vragen aan manlief vanavond of hij dat goed vind)
Lijkt me erg leuk (en spannend) om te doen!

Mijn lijkt het wel leuk om zo'n kerst tafareel in een snowglobe te maken op een taart. Weet niet hoe andere hier tegenover staan?

Misschien dat ik meteen heel brutaal aan iemand uit de buurt kan vragen of ik mee mag liften? (uiteraard delen we dan de benzine kosten!)

liefs,
Zanoni

Liefs, Zanoni

35

Ik kan zowel 2 december als 12 december.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit zon taart gemaakt (heb er nu ongeveer 5 gemaakt).
Ik heb dus ook erg weinig materiaal, dus weet ik niet of het dan handig is om nu al een freubel dagje te gaan meedoen.
Ik zou evt nog wel en vriendin mee kunnen nemen, maar ook zij heeft helemaal niks.
Ik denk dat ik dan beter een keer mee kan doen als het wat eenvoudigers is....

Mochten er mensen zijn met een andere mening let me know...

Of laat me weten hoe ik zon taart moet maken :)

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

36

Zanoni ik denk dat ik ook kan de 12e en je kunt met mij mee rijden. Waar woon je ongeveer in Nijmegen? Ik in Lindenholt.

Een globe dat hoeft van mij niet persé, maar dat maakt niet uit toch? We gaan toch gewoon boetseren, mij lijkt het dan niet uitmaken of je het wel of niet in een globe doet. Of vergis ik mij daar in?
Ik heb in ieder geval nog nooit geboetseerd, wil dat erg graag leren.

Groetjes Monica

Groetjes, Monica

37

@Jelle85 ik heb zelf pas 3 taarten gemaakt...
Ik heb ook nog niet zoveel spullen, ik neem gewoon mee wat ik heb en dan zie ik wel hoever ik kom.

Groetjes, Monica

38

@ Monica oh en ik voelde me al zo van dan nodig ik mezelf uit en dan wordt het niets, maar ik ben dus niet de enige beginner dat is wel fijn dan :)

Boetseren heb ik wel eens gedaan, met fimo ;)

Ik heb het even doorgestuurd aan mn vriendin, en ik ga het even overleggen thuis....

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

39

Mookje ik woon in de Lankforst (dukenburg) maar kan misschien wel met de fiets naar jou toe komen.

.... ligt eraan hoeveel ik meeneem :lol:
Voor mij is een taart ook niet perse noodzakelijk. Vind met z'n alle boetseren ook erg leuk!!

Liefs, Zanoni

40

Zanoni ik woon in Lindenholt dus een kleine moeite om jou thuis op te halen.
Maar dat spreken we tzt nog wel af. Eerst maar eens kijken wat we gaan maken!

Groetjes, Monica

41

Ik zit te denken, dat ik misschien met wat hulp en tips van jullie beter mn taart kan bekleden ter plekke, dat is hetgene wat mij nog steeds nekt namelijk.
Ik bedoel, leuk boetseren om een taart te versieren, maar een goede taart als basis is minstens zo belangrijk...

42

Hai dames,

Wat leuk dit allemaal te lezen.

Ten eerste jelle85, je niet druk maken of je beginner bent of niet. Ik maak al een tijdje taarten, maar niet vaak, dus voel me ook nog een beginner hoor. EN ik heb zelf veel spullen, dus al heb je zelf niets, gebruiken van mij mag zeker!

Even op een rijtje wie wanneer kan...

2 dec: zak van sinterklaas

jelle85+ vriendin?

12 dec kersttafereeltje,
mookje; monica
zanoni
jelle85 + vriendin?

ik ga op zoek naar iets leuks.
Dacht dus aan bambi, stamper. Zo'n globe is ook leuk. daar kan je het altijd in maken. Dus neem mee als je dat wil.
Maar misschien komen er nog leuke kerstvoorbeelden op het forum voorbij. Zie je iets leuks, geef het hier aan!

Een taart meenemen hoeft niet persee hoor. Boetseren alleen kan ook, is net zo makkelijk mee naar huis nemen.
Ik dnek niet dat we genoeg tijd hebben voor het maken van een taart van tevoren. ook geen ruimte voor ons allemaal eigenlijk.

Verder nog vragen?

gr Jantien

Viva la vida!

43

Ik denk dat ik het inderdaad wel handig vind om geen taart mee te nemen, maar alleen te gaan boetseren. Wat ik dan maak dat bewaar ik dan gewoon voor kerstmis. Dan hoef ik ook alleen maar mijn marsepein en uitstekers etc. mee te nemen. Scheelt weer sjouwen.
Bovendien heb ik deze maand al 2 verjaardagen incl. taart en de nodige hapjes, het is beter voor mij om even geen taart te eten hahaha!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar zo'n globe, dus mocht er iemand die willen maken dan kan ik meteen zien hoe dat werkt en er uitziet!

Jantien geef je ons nog wel je adres door, en hoe laat worden we verwacht? Uurtje of 13.00 of zo? Dan hebben we de tijd en zijn we toch nog op tijd weer thuis voor het eten en zo.

Hoeveel mensen kun je eigenlijk hebben? Mocht ik nog iemand mee willen nemen kan dat dan?

Groetjes Monica

Groetjes, Monica

44

Hai,

Ik kan incl mijzelf 6 personen kwijt.

Jullie zijn nu met 4, als die vriendin van jelle meegaat, dus dan kan je nog een vriendin meenemen. gezellig!

Het adres en telnummer mail ik nog naar iedereen ok?

Van 13.00-16.00 had ik neergezet voor de 12e!
Op de 2e zou ik ook overdag vanaf 13.00 kunnen evt ipv in de avond...

gr Jantien

Viva la vida!

45

Hai,

Ik kan incl mijzelf 6 personen kwijt.

Jullie zijn nu met 4, als die vriendin van jelle meegaat, dus dan kan je nog een vriendin meenemen. gezellig!

Het adres en telnummer mail ik nog naar iedereen ok?

Van 13.00-16.00 had ik neergezet voor de 12e!
Op de 2e zou ik ook overdag vanaf 13.00 kunnen evt ipv in de avond...

gr Jantien

Viva la vida!

46

Hallo Jantien,

ik ben nog in afwachting op een bericht van mn vriendin en moet het nog even overleggen met mn partner.

Als het verschoven wordt naar de middag (2 december) ben ik er niet bij, ik moet namelijk werken tot 5 uur.

47

ok, we wachten het af...

de avond blijft staan hoor op 2 dec. maar het is meer een extra tijd.

Viva la vida!

48

Erg leuk!!!
Heb er nu al zin in!

Ik denk dat ik wel een globe bol ga halen bij de pippoo's. Lijkt me erg leuk om eens te maken!

Heeft iemand van jullie toevallig van de snowflake cutters? Die heb ik helaas nog niet.

Ik werk trouwens wel met fondant. Vind ik zelf veel fijner werken.

Liefs, Zanoni

49

Ja het is wel zo dat stel dat iedereen liever de middag heeft en jij ook dan kom ik alleen de 12e :) mits ik dat geregeld krijg.

Dan is dat voor iedereen makkelijker denk ik, en daar maak ik ook zekers geen probleem van hoor!

Is er trouwens in Bemmel een winkel waar je bak spulletjes kunt kopen?

50

Maakt mij ook niet uit. Een hele dag freubelen vind ik ook leuk, haha. Doe het toch al te weinig...

In Bemmel is geen winkel, maar wel in Elst. En bij de welkoop in Gendt verkopen ze ook vanalles.

Wat heb je nodig? Want marsepein heb ik ook nog wel...

Viva la vida!