1

Onderwerp: recept Grenache taart

Kan iemand mij helpen aan het recept voor het maken van een grenache taart.
Ik weet dat er vanille creme en meregue in zit, maar hoe het te maken en wat er nog meer bij moet kan ik nergens vinden.

Iemand die me kan helpen?

2

Re: recept Grenache taart

Volgens mij moet je bij bakken en vullen staan. Ik meld je even.

3

Re: recept Grenache taart

tnx sarahtje!


@ EK: welkom op het forum; juist als je nieuw bent is het handig de sticky's te lezen voor je een topic start, zodat je het in de juiste rubriek plaatst. Ingezonden recepten is alleen bedoeld voor het plaatsen van recepten.

[MOVE] --> Bakken & Vullen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: recept Grenache taart

Ik ben ook a geruime tijd aan het puzzelen hierop.

Het recept van de gateau grenache is helaas niet zomaar van het net te plukken.

Ikzelf ben bezig met een microscopisch onderzoek om de opbouw te bepalen.

Volgende week ga ik mijn onderzoeksuitslagen omzetten in de eerste pogingen om die overheerlijke taart na te maken.

Ik weet niet of de gateau grenache bekend is buiten Maastricht...maar wie in Maastricht komt en van taart houdt moet deze proeven.

te krijgen bij:

Peter Lemmens (scharn en st.Pieter)
en
Patisserie Royale (wijck)

5

Re: recept Grenache taart

Het is inderdaad nergens te vinden en ik weet hoe lekker die taart is. Helaas is Maastricht voor mij net wat te ver weg om daar langs te gaan.

Mocht het je lukken om de taart te maken en je wil je recept delen dan hoor ik het uiteraard graag! :)

6

Re: recept Grenache taart

hoi, Is er inmiddels al een recept bekend?

Re: recept Grenache taart

Je bakt in een vlaaipan  harde wener of pate a croute dik 4 mm.
Als je deze gebakken hebt dan vul je de bak met een ganache in de verhouding  1 deel slagroom en 3,5 delen pure chocolade couverture. Deze wel tableren om de ganache te laten glimmen.

Als je zondigt zondig dan lekker