1

Onderwerp: start pakket

hoi hoi,

wie kan mij vertellen waar ik een goed startpakket kan vinden om taarten te gaan bakken en decoreren.

ik heb hier o de webshop gekeken maar kan nietecht een compleet pakket vinden.
is er iemand die een goede tip heeft voor me?

groetjes manon

2

Re: start pakket

Hoi Nonnes,
welkom op dit forum. Kijk eerst eens goed in de kast wat je allemaal nog hebt. Daar kom je vaak nog wel wat uitstekers (voor koekjes) tegen en die kun je heel goed gebruiken om je taartje mee te versieren.
Wat heel handig is, is een groot paletmes (waar je de pannekoeken mee omdraait) om je taart mee glad te strijken met botercreme
Marshmallowsfondant kun je zelf maken.
Verder heb je eigenlijk niets nodig, maar alles is erg leuk om te hebben! :D

Je kunt eens kijken bij de zoekfunctie. (hierboven in de oranje balk te vinden). Toen ik net op het forum zat, wist ik ook niet dat je zo heel snel informatie kunt opzoeken.

Veel plezier met bakken en pas op, het is een heel verslavende hobby.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: start pakket

hoi carina dankje voor je reactie, ik ben maar eens begonnen met 2 boekjes te bestellen. en vandaar uit ga ik maar kijken wat ik nodig heb. kan niet wachten om te beginnen. wil ook naar planetcake om engelse taart cursus te gaan doen maar je helemaal vol hoop dat er nog een plekje vrij komt.

hoop snel mijn eerste creatie te showen. maar dat zal nog wel even duren.

groetjes manon

4

Re: start pakket

Hoi Manon,

In de webshop bieden we een startset taart bakken aan als ingredient, dus de biscuitmix, de botercreme mix en ballina fondant. Dat is een begin om een taart te maken. Verder zijn er kleurstoffen die je kunt aanschaffen, of bijv. een pakket met verschillende kleurtjes van de rolfondant. Ook hierin hebben we een pakket gemaakt, met bijv. 10 kleurtjes Regalice.

Verder begon ik zelf met een bloemen uistseker (Bijv. de blossom small, dat is tenminste de eerste uitsteker die ik "speciaal" voor deze hobby kocht) een tool zoals de flute/vein tool van fmm en ik ben altijd heel blij geweest met een kunststof roller, dat scheelt echt heel veel met een houten roller.

Verder is het per keer weer iets dat je erbij kunt nemen, er is zoveel te krijgen. Als je net begint is "hoe versier ik een lekker koekje" een leuk boek, heel divers en van alle vlakken leer je dan wat.

Ik hoop dat je zo wat verder komt! Een waarschuwing is trouwens ook op zijn plaats denk ik:  het is een verslavende hobby! Succes.

Groetjes, Inge

www.taartopmaat.nl
www.deleukstetaartenshop.nl

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat