26

Re: Almelo & freubeldagje

@ Margreet: ha ha ha, gewoon mini omdat ik niet te veel wil verwachten van iemand.... tja wat is een leuk maatje om mee te beginnen? Klein boltaartje ofzo?

Iets lekkers meenemen hoeft niet maar mag altijd, wel zelf gemaakt :Y ... maar ik verplicht je tot niets hoor!!!

Bak ik wel heerlijke hartige muffins!

Wisten jullie trouwens dat bij ons in Almelo de Intratuin 'aan de Dis' vanaf begin september ook een nieuw zeer uitgebreid schap gaat krijgen met rolfondant en andere taartbak benodigdheden?!?!
Daar zit ik eigenlijk een beetje op te wachten... ha ha ha

Nou dames.... wie komt er nog meer???

27 Laatst bewerkt door carol (05-08-2010 13:53)

@Liesbeth denk niet dat het echt mijn ding is ,ben best handig en met oeffenen kom ik zelf wel verder,zie meer in boetseren en dat soort dingen .

@ Kim haha ja dat had ze me al vertelt,ben zo;n kleppebep (noemt mijn man me  :lol: )sta vaak altijd ff te kleppen met dat ene vrouwtje en zij weet dat ik taarten bak dus hebben we het er over als ik er kom ,en dat gebeurt regelmatig dus  :lol: ,maar ik neem gewoon spullen mee voor wat ik wil gaan maken ,tenzij jij Kim iets speciaal wilt zien(je had bij mijn taartjes gekeken) ,ook geen probleem .
taartgroetjes Carla

28

Heerlijk he, ik ben ook zo'n vaste Intratuin bezoekster... :Y

Carla, maak maar lekker waar jij zin in hebt, vind al je taarten geweldig.... ik kijk gewoon mee! En voor verdere tips vraag ik je gewoon....

29

ok helemaal goed ,leuk idee ,verzin wel weer iets doe doei Carla

30

Wow bij intratuin fondant, dat is super zeg...heb er laatst al wel wat dingetjes gekocht die ik kon gebruiken. Maar dat is echt super!!!

@Kim: oohhhh mini op die manier haha, maakt mij niet uit hoor, het is me evenveel werk, maar ik zal er wel 1 van 20 cm maken voor je, komt goed

En ik zie wel of ik wat lekkers meeneem, misschien een lekker hapje ofzo voor bij t drinken, komt goed :9

I love pie!!

31

Oh ja heb net ook ff gekeken naar jullie baksels en Liesbeth wat kun jij mooi boetseren, hier kan ik nog wat van opsteken...ben wel heel nieuwsgierig naar bepaalde dingen hoor hihi...En de rest ook mooie taartjes hoor  :D

I love pie!!

32

Heb net mijn eerste biscuit gebakken.....
Wil morgen dus mijn eerste taartje afmaken....
maar heb niog geen smooter, wie van jullie weet waar ik die dicht in de buurt kan kopen, bestellen op internet is dus nu even geen optie!

33

hoi Kim ,bij Vivian in Hengelo-sweetycake,achterhoekseweg.maar pas op,ik word daar altijd hebberig :lol: en ze is op vrijdag open,suk6  Carla

34 Laatst bewerkt door CupCakeKim (05-08-2010 21:48)

hmmm dat gaat niet lukken, ik werk morgen van half 10 tot half 6.

Dus het moet zijn bij een winkel die voor of na die tijd open is... Of ergens in een dorp bij Almelo, bijv. Borne of Wierden, die hebben koopavond!

Maar goed, mijn taartje is gevuld, dit heb ik gedaan met een dun laagje roomboter met bastogne koek, dan een monchouvulling met verse kleine aardbeitjes en als laatste aardbeienjam.
Ik heb de gevulde biscuit terug in de springvorm gedaan en in de koelkast gezet, dat leek mij wel lekker stevig. Maar wie weet is het een domme actie... ha ha
Morgen zal ik dat zien, en dan maak ik het taartje af.... mijn rolfondant ligt al te wachten...

Waarmee kan ik het beste het taartje eerst afsmeren?

Een bakgroet van Kim

35

Ik heb geen idee waar je een smoother kan kopen behalve bij sweety cake...misschien kun je het anders proberen met een taartschep  :think: 

Afsmeren die ik met botercreme 1:1, hier van de website..100 gram margarine, 100 gram roomboter, even mixen en dan 200 gram gezeefde poedersuiker erdoor doen, mixen 10 minuten. Persoonlijk doe ik er altijd citroenaroma dan wordt de bc wat frisser, vind anders de bc niet zo lekker vandaar...en dan de taart afsmeren en even koelkast zetten. Na een half uur met warm mes weer glad strijken en dan de fondant erover heen...zo doe ik het altijd :cool:

Succes!

I love pie!!

36

Dank je, voor jullie reacties!

Het taartje zag er vanmorgen nog goed uit trouwens, mooi stevig en de monchou/slagroom ook. :9

Ik heb een mailtje gehad van Vivian van Sweetycake, ik kan haar bellen om na winkeltijd te komen.... dat doe ik straks dus maar even!

Komt het allemaal goed dus! :Y

Fijne dag allemaal!

37

He Kim,

Ik heb nog nooit een smoother gebruikt, gewoon met vlakke handen kun je net zo mooi werken hoor!

Ik kan dus definitief niet komen, want op woensdagavond heb ik Zumba... Maar ik ben wel van plan binnenkort workshops te gaan geven bij mij thuis voor kleine groepjes (max. 4 personen), dan kan ik mijn hobby (taarten maken) en mijn beroep (les geven) combineren  :lol: .
Dus als iemand daar belang bij heeft mag je me gerust mailen!

Groetjes Liesbeth

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

38

Zijn jullie wel op de hoogte van bouwhuis in Rijssen? www.bouwhuis.com Is een bakkersgroothandel, en ze verkopen daar ook van alles. Ik ga daar tegenwoordig naartoe als ik iets nodig heb. Hebben ze het niet, dan wordt het zo voor je besteld, en het scheelt ook nog is aanmerkelijk met de webwinkels/gewone winkels!
Ze hebben geen bakmixen maar wel emmers fondant, icing, enz.
Je mag er zo het magazijn inlopen en ze zijn uiterst behulpzaam.

39

Dank je Shadei!
Inderdaad erg veel.... te veel... ha ha ha
Ik ga er zeker een keer een kijkje nemen.
Maar smooters zie ik er (nog) niet...

40

In de bakkerswereld noemen ze smoothers ook anders als ik me niet vergis. Ik had er destijds net een gekocht, toen zag ik ze daar liggen  :P 

Ach, tis toch al een prijzige hobby, dus we gaan over een eurootje niet zeuren  :)

Het is er niet groot, maar je kunt je er best ff vermaken  ;)

41

Shadei: dat is een geweldige tip!!
Ik ga in november verhuizen naar Rijssen, maar kom er nu ook heel vaak, maar dit is voor mij echt super!! Hier ga ik zeker een kijkje nemen!!
Heb jij enig idee wanneer dit open is?? elke werkdag of ook nog in het weekend? Kan t op de site niet vinden...
En anders ga ik er wel een x langs haha :lol:

I love pie!!

42

Margreetjuh, Bouwhuis niet in het weekend open. Ze zijn een groothandel, zitten op het industrie terrein(aan de kant van Nijverdal!!). Maandag tm vrijdag van half 9 tot 5 meende ik.
Je kunt zo naar binnen lopen, bij het kantoordeel zitten er vaak wel wat en ze halen zo voor je op wat je nodig hebt. 
Wel contant geld mee nemen, want volgens mij kun je er niet pinnen.

Jessica

43

He Jessica, bedankt voor de info!!! Ik d8 al dat t een groothandel was, maar ja sommigen zijn wel op zaterdag open vandaar, kwam me wel goed uit vandaar haha:)

I love pie!!

44

@ Liesbeth: Sorry, ik had over je mail heen gelezen.... maar ik voel me aanbevolen voor een workshop? Ben ik dan de eerste?!?! ha ha

Inmiddels de smoother en wat andere productjes aangeschaft vanavond bij Sweety Cake in Hengelo  :Y
Fijn dat ik daar nog even terecht kon!

Mijn puzzeltje is af, straks de taart uit de vriezer (die staat er even in om te koelen) en dan maar zien of dat bekleden goed gaat komen, het is in elk geval een Hello Kitty geworden!

Het resultaat komt nog!Maar lekker is ie vast :9

45 Laatst bewerkt door CupCakeKim (06-08-2010 23:45)

Hallo allemaal!

Het is nachtwerk geworden maar hij is af:

Mijn eerste Taart!!!

http://94.100.124.173/1047550001-1047600000/1047560801-1047560900/1047560842_5_I7SL.jpeg

http://94.100.124.38/1047550001-1047600000/1047560801-1047560900/1047560874_5_qtBN.jpeg

http://94.100.125.16/1047550001-1047600000/1047560801-1047560900/1047560888_5_fqiG.jpeg

Ik ben wel trots hoor.... maar wie weet komt ie ooit nog in: Mijn lelijkste taart ooit!!

Groetjes en welterusten
Kim

46

Wat een leuke taart Kim! Goed gelukt hoor!

Je kunt idd niet pinnen bij Bouwhuis, moet je wel ff om denken.

47 Laatst bewerkt door CupCakeKim (07-08-2010 07:35)

Dank je!

Jessica en Shadei komen jullie ook freubelen?
Op 25 augustus om 19.00 uur!

Wie komen er: :Y

*Margreet
*Carla
*Kim

48

Hele mooie taart hoor!! Super gedaan!! Ik vind die bloemen wel leuk geworden, ben benieuwd waar je dat mee hebt gedaan, welke uitsteker...

I love pie!!

49

Hallo,

Ik ben nieuw in dit wereldje en ik woon Borne.
Het lijkt mij ook wel leuk om te komen.
Misschien kunnen jullie mij dan tips en trics leren.

Groetjes Mellanie

50

CupCakeKim schreef:

Dank je!

Jessica en Shadei komen jullie ook freubelen?
Op 25 augustus om 19.00 uur!

Wie komen er: :Y

*Margreet
*Carla
*Kim

Mag ik er ff over denken...

ben niet zo'n held namelijk  :o