1

Onderwerp: een kinderwagen-taart maken...

mijn vriend heeft er sinds vanmorgen een nichtje bij dus mag ik voor volgend weekend een taartje bakken.  :D

ik wil graag een kinderwagen maken. ik heb hem een tijdje geleden op het forum gezien (weet natuurlijk niet meer van wie hij is :o )

maar hoe pak ik het snijden aan? ik neem aan dat het gewoon een biscuit kan zijn aangezien er niks op elkaar gaat... en is het dan gewoon een kwestie van een stuk eruit snijden? of moet ik van te voren nog wat doen?
maakt het uit dat taart niet helemaal rond is tijdens het bekleden? kan ik hem gewoon zoals normaal vullen, afsmeren en bekleden? het wordt ook mijn eerste taart met fondant bekleed....

andere tips voor het maken van deze taart zijn ook welkom!!
http://i381.photobucket.com/albums/oo259/PetraWB/taartjes/kinderwagen.jpg

2

Re: een kinderwagen-taart maken...

Het moeilijkste is denk ik, als je in 1x bekleed, de hoek! Ik weet niet of dat wel lukt, daar komt geloof ik wel veel 'rek' op te staan. Dus zou ik denk ik een 'lap' gebruiken voor de zijkanten van het uitgesneden stuk en daarna de taart gewoon bekleden, waarbij je dus die hoek aan de bovenkant afsnijdt of knipt, daar komt toch nog een sierrandje bovenop!
Met de buitenrand van de kwart die je eruit snijdt, maak je trouwens de duwstang, weet niet of je dat in de gaten had...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: een kinderwagen-taart maken...

bedankt voor de tip!! ik vroeg me idd af of het genoeg zou zijn om de hoek te bekleden en of het mooi zou zijn....
hihi, pas na 3 keer de foto bekeken te hebben bedacht ik me idd dat de duwstang het uitgesneden stuk was.  :+