1 Laatst bewerkt door astap79 (25-01-2016 23:34)

Onderwerp: Cars taart met Lightning mc queen en takel.

Deze opdracht kreeg ik voor het jongetje dat 6 jaar werd.
Poeh! wat was dit een uitdaging, en wat heeft er veel uren en werk in het maken van de auto's gezeten, het was echt niet gemakkelijk maar eind resultaat toch best trots op.
Ik kreeg het metallic zilver ook niet mooi op het fondant, dit werd helaas was streperig, daar moet ik nog wel wat in oefenen, want paar keer heen en weer met je kwastje en je veegt het er weer af en krijgt klontjes Grrr... :)
De auto's zijn gemaakt van rice krispie en bekleed met fondant.
Biscuit gevuld met slagroom en aarbeien confiture.

http://myalbum.com/photo/i2IW7HreQLTJ/360.jpg

Groetjes Astrid.

2 Laatst bewerkt door chermenex (26-01-2016 00:04)

Re: Cars taart met Lightning mc queen en takel.

Waar heb je het zilver mee gedaan?
Ik kreeg het met zilver poeder ook nooit mooi erop, ging ook klonten enzo,
maar als ik zilverspray beetje in een potje doe en daarmee ga verven lukt het wel mooi!

Je taart is wel heel leuk geworden!

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3

Die is leuk! McQueen en Takel zijn er goed gelukt  :thumb:.
Ik dust de marsepein altijd met poeder omdat verven ook niet altijd goed gaat. Nou is marsepein wat makkelijker dust pen dan fondant omdat snel droogt.
Als ik al verf maak ik de  dust met best veel alcohol erg dun. Dan verf ik er wel 2-3 dunne lagen op ipv 1 dikke laag

4

Hele gave taart, wat heb je de autos goed gedaanzeg wow!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Bedankt dames!
@ Chermenex.. Ik heb geverfd met metallic food paint van Rainbow dust.
Hele mooie kleur, maar wel wennen.

6

Heel leuke taart!!!!

7

Wauw, wat mooi weer en wat zijn je auto's mooi geworden echt een taart om super trots op te zijn hoor :thumb:

ik vind het zo knap hoe jij met de rice crispies werkt super hoor :y  :y

8 Laatst bewerkt door astap79 (26-01-2016 21:57)

Bedankt Melou en baklataart.

Het is eigenlijk best simpel met de rice krispie..
Ik heb gewoon een blok gemaakt en daar heb ik 2 rechthoeken uit gesneden, nadat het een nacht heeft gestaan zodat het wat hard wordt, en daarna heb ik ze wat in model gesneden..als je een foutje makt kun je ook met een beetje fondant weer wat opvullen voordat je hem afsmeerd en bekleed.
Ik heb deze auto's overigens afgesmeerd met zo'n zakje chocolade glazuur, wat je in heet water moet leggen, dit wordt daarna hard en heb hem daarna met een mesje en warme handen glad bijgeschaafd en gewreven :)

Oh ik heb overigens wel een tutorial van de cars auto erbij gehad van mc greevy cakes op het net.
zo had ik beetje een idee hoe ik te werk moest gaan.

9

Wow, net echt. Mooi geworden!

10

astap79 schreef:

Bedankt Melou en baklataart.

Het is eigenlijk best simpel met de rice krispie..
Ik heb gewoon een blok gemaakt en daar heb ik 2 rechthoeken uit gesneden, nadat het een nacht heeft gestaan zodat het wat hard wordt, en daarna heb ik ze wat in model gesneden..als je een foutje makt kun je ook met een beetje fondant weer wat opvullen voordat je hem afsmeerd en bekleed.
Ik heb deze auto's overigens afgesmeerd met zo'n zakje chocolade glazuur, wat je in heet water moet leggen, dit wordt daarna hard en heb hem daarna met een mesje en warme handen glad bijgeschaafd en gewreven :)

Oh ik heb overigens wel een tutorial van de cars auto erbij gehad van mc greevy cakes op het net.
zo had ik beetje een idee hoe ik te werk moest gaan.

dank je wel voor de uitleg ik ga het zeker nog is proberen op deze manier vind het echt heel mooi!! :)

11

Wauw! Wat een gave cars auto's! Die heb je echt super gemaakt.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

12

Bedankt bakkerie en Home mAade :)