1

Onderwerp: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Goedemorgen!

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik hier voor het laatst kwam.
Toen stond er tussen de recepten een recept van botercreme op basis van witte ganache.
Die gebruikt ik altijd, maar heb het recept nooit over genomen.
Nu zijn de recepten even niet bereikbaar, dus vraag ik me af;
Heeft iemand een idee welk recept ik bedoel en heeft het recept wel opgeschreven en wil het met mij delen?
Dat zou mij heel gelukkig maken.

Groetjes,
Angela

2

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Ingrediënten:

  • 200 gr witte chocolade

  • 200ml slagroom

  • 250 gr roomboter


Bereidingswijze

De room laten koken en de chocolade in een kommetje doen
Als de room kookt die over de chocolade gieten en een beetje roeren tot alles opgelost is
Dit alles laten afkoelen
De boter tot room mixen en de afgekoelde room en chocolade er langzaam bijgieten
Na nog een tijdje op hogere snelheid mixen

Je kan er nog poedersuiker onderdoen om hem nog zoeter te maken maar dat doe ik niet. Je kan hem in principe dadelijk gebruiken om te spuiten of tussen de taarten te doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Hi, ik was op zoek naar leuke taartvullingen. heb niet al te veel tijd en zoek dus makkelijke vullingen. Ik dacht aan kant en klare lemoncurd (potje AH) of evt. zelf maken. Kan ik dat combineren met deze botercreme/witte chocolade ganache? Taart wordt afgesmeerd met botercreme en bekleed met marsepein.

Zou het fijn vinden even jullie mening/advies te horen! Als jullie nog andere tips hebben voor combi met lemon curd: heel graag!!

4

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Ja hoor, dat lijkt me heel erg lekker! De kant en klare lemon curd van Chivers is sws lekker :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Dank je voor je reactie Marianne! :)

6

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Even domme vraag misschien, maar dit kan ook een dag van te voren maken en in de koelkast bewaren? Misschien even opkloppen voor het vullen van de taart dan?

7

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Geen domme vraag en ja, dat kan :) Even op kamertemperatuur brengen en opkloppen lijkt me handig, misschien eerst even naar de consistentie kijken, wie weet hoeft het opkloppen niet eens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: gevraagd: recept botercreme op basis van ganache

Marianne, bedankt voor je antwoorden. Zo fijn om hier af en toe even mijn vragen neer te kunnen leggen! De taart is heerlijk gelukt. Bovenstaande combi van vullingen was erg lekker!