1

Onderwerp: Fondant decoratie op botercrème - in de koelkast bewaren?

Hallo,

Ik maak een taart met een botercrème op basis van gecondenseerde melk. Hier wil ik wat fondant figuurtjes (bloemen en wat cijfers) op plakken. Kan ik de bloemen dan de dag voor het serveren al op de botercrème plakken zonder dat de fondant ‘uitloopt’? Door de gecondenseerde melk moet de taart in de koelkast bewaard worden, maar ik ben bang dat dit invloed heeft op de fondant. En ik heb geen tijd om de fondant op het laatste moment op de taart te plakken…

Alvast bedankt!

2

Re: Fondant decoratie op botercrème - in de koelkast bewaren?

De kans dat de fondant bloemen en cijfers zacht worden is groot. Het zal niet uitlopen, maar kan dus wel zacht worden. Kun je niet alles van te voren maken en last minute plakken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Fondant decoratie op botercrème - in de koelkast bewaren?

Ja daar was ik al bang voor… Ik kan de bloemen wel eerder maken, maar is de fondant dan nog wel zacht genoeg om ze op de rondingen van de taart te plakken? Ik wil ze namelijk over de rand mee laten ‘krullen’. Of blijft de fondant nog zacht als ik het een dag van tevoren maak?

4

Re: Fondant decoratie op botercrème - in de koelkast bewaren?

Als het het in een goed afgesloten doosje doet, waarschijnlijk wel. Fondant droogt vnl. aan de lucht, dus als jij voor zo min mogelijk lucht zorgt... :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Fondant decoratie op botercrème - in de koelkast bewaren?

Ja ik ga zo maar goed inpakken in vershoudfolie en dan in een doosje doen! Bedankt voor je hulp