1

Onderwerp: Botercreme mix

Lieve mensen,

Kan ik de botercreme mix van funcakes met melk  aanmaken ipv water? Alvast bedankt.

2

Re: Botercreme mix

Goeie vraag, eigenlijk nog nooit overwogen. Ik denk dat je het wilt omdat het dan romiger wordt? Zou het zelf denk ik niet zo snel doen, maar ik zou zeggen: probeer het uit met een kleine hoeveelheid ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Botercreme mix

Marianne schreef:

Goeie vraag, eigenlijk nog nooit overwogen. Ik denk dat je het wilt omdat het dan romiger wordt? Zou het zelf denk ik niet zo snel doen, maar ik zou zeggen: probeer het uit met een kleine hoeveelheid ;)

Hoi, ik ben er weer. Wat zou jij doen om de botercreme van funcakes mix wat luchtiger te krijgen  om mee te vullen? Beetje met opgeklopte slagroom mengen mischien?  Alvast bedankt.

4

Re: Botercreme mix

Hoe langer je opklopt, hoe luchtiger het wordt. Heb je daar iets aan?

Tieneke

5

Re: Botercreme mix

Tante Tien schreef:

Hoe langer je opklopt, hoe luchtiger het wordt. Heb je daar iets aan?

Tieneke

Klopt. Heb ik gedaan. Super lekker. Ik zag op youtube laatst, opgeklopte slagrom en beetje botercrene mengen. Dat ga ik ook proberen.

6

Re: Botercreme mix

Bij botercrème is het inderdaad net wat Tieneke zegt: lang mixen, en het mengsel van water en mix ook echt een uur laten indikken. Botercrème met slagroom lijkt mij juist zwaarder dan luchtig, maar het klinkt wel lekker. Heb je wel eens enchanted cream geprobeerd? Die is sowieso heel luchtig

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag