1

Onderwerp: Eetbaar bladgoud aanbrengen

Hoi, ik postte onderstaand bericht op de verkeerde plek, dus ook nog even hier. Sorry.

Hoi, ik ben altijd zo ambiteus en dan komt puntje bij paaltje en dan weet ik het even niet :rolleyes:

Ik heb eetbaar bladgoud gekocht in de webshop: Sugarflair Eetbaar Bladgoud 24 Karaat Transfer. om mijn taart een beetje glamourous te maken.

Nu heb ik wel instructies en how to's gevonden, maar ik vraag me af hoe je die losse flodder stukjes/snippers (alsof ze zijn afgescheurd zeg maar, beetje onregelmatige vormen) op een taart krijgt. Ik las over vormpjes knippen, maar dat wil ik juist niet, want dan worden het juist nette vormpjes. Ik wil die nonchalante vlokjes hier en daar, maar HOE doe ik dat? Als ik het spul daadwerkelijk ga scheuren, dan gaat het vast mis.

Kan iemand mij misschien helpen?

2

Re: Eetbaar bladgoud aanbrengen

Ik heb nooit met bladgoud gewerkt maar heb het wel eens op tv gezien. Misschien stukjes met de needle oid nonchalant aanbrengen?

3 Laatst bewerkt door KimN (17-03-2021 21:40)

Re: Eetbaar bladgoud aanbrengen

Ik gebruik altijd een verf kwastje met zachte haren om een stukje van het bladgoud te scheuren. Dat gaat echt vanzelf,  dun en kwetsbaar materiaal dat vanzelf in nonchalante stukjes veranderd.  Je kunt dan met t kwast ook goed aanbrengen.  Maar wees secuur want het plakt aan alles vast. Succes

4

Re: Eetbaar bladgoud aanbrengen

Intussen is de taart gemaakt (en op gegeten :D ) . Ik heb uiteindelijk gewoon stukjes afgeknipt en op de taart geplakt. Als je dan een beetje schuift met het beschermpapier, dan valt het goud inderdaad vanzelf uit elkaar en worden het van die nonchalante stukjes. Het kwastje als hulpmiddel is fijn. Het is een mooie taart geworden!

5

Re: Eetbaar bladgoud aanbrengen

Dan ben ik wel benieuwd naar een foto ;-)