1 Laatst bewerkt door Ilona (06-04-2020 12:04)

Onderwerp: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Hallo,
Ik heb een combi magnetron waar ik totaal niet mee overweg kan. Ik heb heel internet afgezocht maar ik kom er niet uit. Van de week 3 mislukte kapsels gebakken. Meerdere standen en temperaturen geprobeerd. Probleem wat ik een paar keer heb gehad is dat de biscuit op 1 plek begint in te branden. Ik gebruik de biscuit mis van funcake. Is er iemand die mij stap voor stap zou kunnen vertellen wat ik moet doen? Welke stand, welke temperatuur en hoe lang bakken? Op de foto is te zien welke combi magnetron ik heb
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
https://i.postimg.cc/vg282dnW/20200406-121910.jpg
https://i.postimg.cc/qtS42GHL/15861709995746114031112056972361.jpg

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

2

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Als je naar rechts draait, dus met de klok mee, is de 3e stand hete lucht en de 5e stand boven- en onderwarmte. Met de 3e stand - dat ventilatortje dus - bak je op 160 graden, kun je dat ergens instellen? OP de 5e stand, dus twee streepjes, bak je op 175 graden.

Welke heb je geprobeerd en wat ging er mis?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Ik heb het advies uit de gebruiksaanwijzing opgevolgd om de hete lucht stand 20 graden lager in te stellen. Maar dan begint al vrij snel het beslag enorm te bubbelen, waardoor er enorme,'bergen' ontstaan. Niet bepaald een een mooie gelijkmatige taart dus. Ook hier ontstaan verbrandingsproblemen net als bij de boven en beneden warmte stand als hierboven beschreven. Bij de boven en beneden warmte stand was het kapsel ook er compact. Het heeft geen tijd gehad om te kunnen rijzen lijkt het. De baktijd van 30 minuten heb ik sowieso niet aangehouden, want dan was het echt zwart geweest

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

4

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Misschien dat het dan toch nòg lager moet, en langer. Dat het rustiger kan garen. Als je boven- en onderwarmte gebruikt, zet je de bakvorm dan wel op een rooster?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Zojuist weer een mislukt exemplaar. 140 graden hete lucht. Bij 7 minuten ging bubbelend enorm de lucht in, waarna ik 'm enkele minuten naar 120 graden heb laten gaan. Eruit gehaald, want ik zag dat hij op 1 plaats alweer donkerder werd. Verder was ie wit en wel gaar

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

6 Laatst bewerkt door Ilona (07-04-2020 20:45)

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Ik zet het bakblik tijd op het rooster. Er staat er nu weer 1 in. Op de hete lucht stand. 100 graden ingesteld. Toen ik de startknop indrukt kwam ineens het vermogen in beeld. 600W. Die kon ik aanpassen. Heb er 100 W van gemaakt. Het begint er nu iets meerop te lijken.

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

7

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Hè hè, het heeft idd aan de Wattage gelegen denk ik. Ik heb nog wat 'gespeeld' met de temperatuur, maar op zich is het resultaat redelijk. De volgende keer kijken of ik 1 constante temperatuur kan aanhouden en tijd. Dan ben ik weer helemaal happy

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

8 Laatst bewerkt door Ilona (07-04-2020 21:20)

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Ik zal het resultaat nog even met je delen. Dank je wel voor het meedenken

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

9

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Fijn dat het soort van gelukt is,  maar begrijp ik uit het wattage dat je ook de magnetron-stand aan hebt? Dus niet alleen oven? Want dan snap ik het probleem wel.. het mooist is zònder magnetron, dus met 100 watt zit je gelukkig erg laag.
Ben wel erg benieuwd naar het resultaat!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Het de combi stand hete lucht. De 3e stand van foto bovenaan.
https://i.postimg.cc/nCPTymF3/20200407-220303.jpg
Hij geeft vanzelf 600 W aan. Ik zou 'm ook op nul kunnen zetten denk ik en dan een hogere temperatuur instellen.

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

11

Re: Welke stand kapsel bakken met combi magnetron

Ziet er netjes uit hoor! Daar kun je wel wat mee :) Ik geloof dat ik de wattage op 0 zou zetten als dat lukt, en dan iets hogere temperatuur. Maar als deze lekker is, ben je al een heel eind, fijn!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag