1

Onderwerp: Jute band om bruidstaart

Hallo mede-bakkers,
Ik mag binnenkort mijn eerste bruidstaart maken voor een vriendin. Nu willen ze iets met jute band als rand om de taart. Misschien een domme vraag, maar hoe bevestig ik zo'n band mooi eromheen, zodat hij blijft zitten... En hoe werkt het dan met aansnijden? Dan moet de band weer weg. Dus hij moet er makkelijk af kunnen. Ze willen ook iets met gedroogd graan/lavendel erop ter decoratie. Kan dat icm fondant? Ik twijfel een beetje, maar zie toch op internet ook veel foto's in die stijl, dus het gebeurt blijkbaar wel vaker. Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Groetjes,
Bakker 81

2

Re: Jute band om bruidstaart

Bijzonder dat je dat mag doen voor je vriendin!

Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er mallen bestaan om eetbaar jute te maken. Misschien kun je daar iets mee? Dat is in ieder geval handiger met aansnijden  O-)

Als iets gedroogd is, zal dat in ieder geval geen smeltproblemen opleveren.

Veel plezier.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Jute band om bruidstaart

Het eerste wat bij mij opkomt, is aan de achterkant vastzetten met een blop royal icing, maar jute is niet heel dicht natuurlijk, dus je zou even moeten proberen of het dan blijft zitten, dan kun je voor het aansnijden de band zo lostrekken.

4

Re: Jute band om bruidstaart

Kun je de jute niet om de onderplaat van je taart vast plakken, desnoods een hele hoge of dubbele cakedrum? Jute laat altijd draadjes achter en dat lijkt mij niet smakelijk op je taart.

Tieneke

5

Re: Jute band om bruidstaart

Allereerst excuus voor mijn late reactie, maar helaas kwamen er wat belangrijke dingen tussendoor.... maar bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog even kijken wat ik ga doen.

6

Re: Jute band om bruidstaart

Ik zat ook te denken aan de draadjes van het jute. Ik zou dan tussen de jute en de taart iets van een lint doen wat in dezelfde kleur is als de taart. Linten oid maak ik alleen achterop de taart vast. Blijft goed zitten en je kunt deze er makkelijk afhalen voor het aansnijden.
Ik vraag me wel af hoe ze het precies bedoelen met graan en lavendel decoratie  :think: . Hier en daar een graan/lavendel korrel?

7

Re: Jute band om bruidstaart

Esther dank je voor de tip! Dat is een goede. Ik zat ook met hoe dat met het jute moest, maar dit lijkt me een super oplossing.

Dit is een voorbeeld van graan en lavendel op de taart. Alleen lavendel korrelt ook zo, dus lijkt me niet zo lekker als je dat straks in de taart proeft  :( 
Maar wat hier op foto staat lijken me ook echte lavendel... of het is zo goed nagemaakt  ;)

https://i.postimg.cc/9Ds247V5/97f2cdaaa9c75910e4d5d4d5681b7d63.jpg

8

Re: Jute band om bruidstaart

Ik denk dat het echte lavendel is. Lavendel is eetbaar maar sommige soorten zijn zoet en andere soorten smaken naar zeep. Aan jou welke soort je dan gebruikt  ;)