1

Onderwerp: Vraagje over edible lace

Hoi! Ik heb een vraagje over edible lace.

Ik zal even een linkje doen naar wat ik wilde maken.
https://www.pinterest.co.uk/pin/113575221840510418/

Nu heb ik een goede mat gekocht en geprobeerd er mooie kant af te halen.
Nou gaat het vullen van de mat op zich prima. Ik gebruik deco melts met daarover pure chocola.

Maar.......bij het afrollen van de mat breekt de chocola (ik ga bij de volgende poging alleen deco melts gebruiken in twee kleuren, misschien dat dat beter werkt), maar ook de onderste laag die in de mat zit, komt er niet goed uit.

Nu is mijn vraag: wat doe ik niet goed? En is het wellicht beter om sugarveil oid te gaan gebruiken? Dan zou ik dat er nog bij moeten kopen. Ik kan online niet veel vinden over het gebruik van deco (of candy) melts bij deze matten....

Alvast bedankt!

Groetjes, Mirjam

2

Re: Vraagje over edible lace

Hoi Mirjam,

Ik heb zelf geen ervaring met chocolade (candymelts) in dit soort matten. Daar gebruik ik inderdaad een sugarveil voor (oid).
Wellicht helpt het niet te proberen de chocolade uit de mold te liften, maar andersom: de mat op zijn kop, de chocolade op je werkvlak (zodat die vlak blijft) en dan je mat 'eraf rollen'.
Kan het niet goed uitleggen, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?

Ik ga proberen een plaatje te vinden  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Vraagje over edible lace

Zo dus: https://www.cakecraftcompany.com/images/pavoni-magic-decor-original-silicone-cake-lace-mat-3-p1025-3486_image.jpg

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: Vraagje over edible lace

Ik denk eerlijk gezegd dat gewone lace (bv. sugarveil, maar SK Flexi ice of de kant en klare van FunCakes zijn ook prima) op een laagje chocolade beter effect heeft. Het lijkt me dat de mat te delicaat is voor chocolade  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Vraagje over edible lace

Hoi Sonja en Marianne, ja, die manier van eruit krijgen heb ik inderdaad geprobeerd/gedaan. Ik heb een hele middag op youtube zitten zoeken haha. De laatste keer kwam de veil er redelijk goed uit. Dat was nadat ik de laag (echte) chocola had vervangen door nog een laag candy melts.

Ik ga dat nog een keer proberen en wellicht ook iets van sugarveil bestellen. Dat ziet er nog een stuk makkelijker uit!

Dank voor jullie reacties!

6

Re: Vraagje over edible lace

Ook geen ervaring, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je niet moet wachten met de mat eraf halen tot de chocolade helemaal is uitgehard, als er nog iets flexibiliteit in zit, breekt het misschien minder snel :think: