1

Onderwerp: bekleden taart in 2 kleuren

ik wil een taart in 2 kleuren bekleden.
de boven kant blauw en de onder groen.
ik wil eigenlijk voorkomen dat de ene kant van de taart een dubbele laag marsepein krijgt.
Hoe pak ik dit aan?
Het moet namelijk wel mooi aansluiten.

2

Re: bekleden taart in 2 kleuren

Je bedoelt boven blauw en de zijkant groen  :think: (omdat je het hebt over 'de ene kant van de taart een dubbele laag marsepein krijgt'). Ik bekleed dan eerst de bovenkant met een lap die net iets groter is dan de taart. Dan rol ik een lange lap uit die ook net iets breder is dan de hoogte van de taart. Deze brede lap zet ik haaks tegen de marsepein die er al op ligt. Precies tegen elkaar aansluiten. De onderkant is dan iets langer maar dit snij je precies zo weg als je bij een normaal beklede taart doet. Ik doe de zijkant wel in twee delen omdat je anders een hele lange lap moet hebben. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van de taart  ;-)

3

Re: bekleden taart in 2 kleuren

ik bedoel eigenlijk de helft van de bovenkant en zijkant blauw (lucht) en de andere helft groen (gras)
Als ik de blauwe lap er op leg moet ik deze dan al afsnijden? dan de groene lap er een stuk over heen leggen en dan terugvouwen en afsnijden? ik ben bang dat het dan niet mooi aansluit.
misschien eerst even op een klein stukje uit proberen  ;)

4

Re: bekleden taart in 2 kleuren

In dat geval rol ik een dun uitgerolde lange lap uit waar ik dan de twee dikker uitgerolde kleuren tegen elkaar op leg. Dan tegen de zijkant plakken  ;-)