1

Onderwerp: Decoreren met slagroom

Het is al heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar inmiddels begin ik de hobby weer op te pakken en is er een prangende vraag ontstaan  :)
Misschien goed om te weten: ik bak alleen gewoon voor thuis, taarten hoeven bij mij niet perfect te zijn, maar wel lekker en leuk om te zien.

Nu vroeg ik mij af: ik het mogelijk om een taart ook aan de zijkant met slagroom te decoreren? Ik wil er dan klopt is doorheen doen en een beetje kleurstof en vervolgens rozetten spuiten. Ik weet dat de meesten botercreme gebruiken, maar vind dit zo zwaar voor kleine kinderen. Als dit niet kan hebben jullie dan nog andere ideeën? Ik dacht ook nog aan aangezette slagroom bijv.

Re: Decoreren met slagroom

Dat kan met slagroom. Alleen met kleurstof opletten dat het op waterbasis is. Kleurstof op vet of olie basis laat de slagroom schiften.
Als je 1 liter slagroom (35% vet of meer) met 150 gr fijne suiker en 100 gr water opklopt hoef je geen stabilisator te gebruiken. Het water zorgt ervoor dat de slagroom minder vet aanvoelt in je mond.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Re: Decoreren met slagroom

Bedankt voor je antwoord en voor de tip mbt kleurstoffen.

4

Re: Decoreren met slagroom

Ik zou voor aangevette slagroom gaan. Toeven blijven langer mooi en stevig.