1

Onderwerp: Biscuit steviger maken

Ik gebruik funmix biscuit deluxe voor hè bakken van mijn biscuits. Heel lekker en luchtig maar als ik stapeltaarten maak durven deze wel eens scheef wegzakken. Ik zou mijn biscuit steviger willen maken maar weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen. Ik zou het liefst deze mix blijven gebruiken omdat ik hier goeie reacties op krijg. Kan ik iets toevoegen om de biscuit steviger te maken? Alvast bedankt voor de hulp.

Re: Biscuit steviger maken

Je zou kunnen proberen om meer eidooier te gebruiken.
De verhouding in een ei is ongeveer 2/3 eiwit en 1/3 dooier.
Als je de eieren scheid en dan de helft eiwit en de helft eidooier gebruiken.
Van het eiwit dat je overhoud kan je eventueel merinque maken.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Re: Biscuit steviger maken

Als je de taarten stapelt, gebruik je dan dowels om te stutten?
Dan zouden de taarten nl. niet scheef kunnen zakken, want dan steunen zij op de dowels.

4

Re: Biscuit steviger maken

Inderdaad (liefst) cakeboards of taartkartons en dowels gebruiken. Dan zou de stapeltaart niet in kunnen zakken. Wel de dowels even lang maken  ;) . Bij mijn eerste stapel maakte ik de dowels gelijk met de plek waar deze kwam. Alleen....mijn taart was niet helemaal waterpas waardoor de tweede taart wat schuin kwam te staan.
Hoe stevig je de biscuit ook maakt, als je niet stut zal deze altijd inzakken. Misschien juist omdat de biscuit dan nog zwaarder word  ;-)

5

Re: Biscuit steviger maken

Ik maakte inderdaad de fout om mijn dowels afzet knippen net boven de taart. Ik ga ze vanaf nu allemaal gelijk maken, dat zal wel een verschil geven. Bedankt voor de tip!

6

Re: Biscuit steviger maken

Ik maakte inderdaad de fout om mijn dowels af te knippen net boven de taart. Ik ga ze vanaf nu allemaal gelijk maken, dat zal wel een verschil geven. Bedankt voor de tip!