1 Laatst bewerkt door leemofo (14-08-2019 22:05)

Onderwerp: fondant van funcake

Hallo allemaal
dit lees ik van funcake fondant :
Dankzij het vernieuwde en verbeterde recept van de FunCakes fondant is deze nu nog steviger, elastischer en soepeler dan voorheen en sneller te verwerken.

wie heeft er al ervaring mee ?

2

Re: fondant van funcake

de nieuwe fondant is heel goed te doen. De vorige was geen taart mee te bekleden. Vanavond kan ik je vertellen vanaf welke datum het de nieuwe fondant is.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

Re: fondant van funcake

ik heb intussen al gekocht  :o   vandaag zelf ik hoop dat het de goede is anders ga ik het terug sturen
ik had inderdaad slechte ervaring , nu ik gelezen heb van vernieuwde dacht ik probeer het toch .   
bij voortbaat dank voor de reactie.

4

Re: fondant van funcake

De fondant van FunCakes was vernieuwd, maar nogal wat gebruikers konden er niet zo goed mee uit de voeten. Dus ze hebben het recept weer aangepast (of terug gedraaid, dat weet ik niet eerlijk gezegd) en vanaf batchnummer/lotnummer 1926 en hoger is het weer prima te gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door leemofo (18-08-2019 18:20)

Re: fondant van funcake

Ik moet voor volgend week bakken als het zo ver is deel ik dan mijn ervaring omtrent de kwaliteit van de fondant. Dank je voor je bericht !

6

Re: fondant van funcake

Hallo allemaal, mijn ervaring nu , kleur je de fondant zelf is de kans groot dat het gaat schuren waardoor je het dikker moet uit rollen . dus niet telang kneden ter voorkoming van uitdroging.
bij gekleurd fondant goed kneden voor 1 kg zo'n 5 min en lekker dun uit rollen 2mm  bij mij lukt het wel.
succes !

7

Re: fondant van funcake

Hallo allemaal dit wil ik met jullie meedelen. de beste fondant heb ik eindelijk , van smart felx
SmArtFlex Velvet rolfondant met vanille smaak, is zeer soepel en flexibel, makkelijk in gebruik, scheurt niet, en kan super dun uitgerold worden. Kan heel makkelijk gekleurd worden, ook zwart of rood is geen probleem, omdat deze fondant geen witstoffen bevat. Het plakt niet, dus er hoeft geen poedersuiker te worden gebruikt bij het uitrollen of bij gebruik van vormpjes. Tevens is deze fondant niet gevoelig voor temperatuur verschillen, m.a.w. als het warm is smelt ze niet, en als het koud is gaat ze niet “ zweten “. Deze fondant word gebruikt voor het bekleden van taarten, cupcakes en koekjes, en is tevens zeer geschikt voor het maken van de decoraties zoals figuurtjes, bloemetjes, strikjes en nog veel meer.
  ik heb het geprobeerd.  VOOR MIJ GEEN ANDERE.