1

Onderwerp: Help! Mokka schnitt, voor zwangere

Hee allemaal,

A.s. zaterdag ben ik jarig, wil graag een mokkaschnitt maken, echter is mijn zus zwanger en mag dit dus niet hebben.

Nu heb ik voor de verjaardag van haar dochtertje ook een mokkataart gemaakt, zonder rauwe ei echter kan ik dat recept nergens meer terug vinden.

Heeft een van jullie tips  of een recept voor mokka waar een zwangere dame ook van mag genieten?

(Er komen ook andere taarten, maar ik weet dat ze mokka lekker vind vandaar de vraag)


B.v.d. Silke

2

Re: Help! Mokka schnitt, voor zwangere

Hoi!

Ik neem aan dat je je mokkaschnitt met een merenguebotercreme wil maken en dat daar je vraag vandaan komt?
In principe zou je, als je zelf je eiwitten met de suiker pasteuriseerd de botercreme veilig kunnen eten. Evt. kun je ook al kant en klaar gepasteuriseerde eiwitten gebruiken (te koop bij AH), deze zijn sowieso veilig voor zwangeren en kun je ook prima gebruiken voor je MBC. (https://www.twochicks.nl/vragen-antwoorden/#)

3

Re: Help! Mokka schnitt, voor zwangere

Ik maak mokkataart altijd met mokkabotercreme, gewoon de mix en dan ipv water sterke koffie, helemaal veilig als je zwanger bent.

4

Re: Help! Mokka schnitt, voor zwangere

Ik zie het probleem niet zo; inderdaad gepasteuriseerd eiwit òf eiwitpoeder gebruiken, of anders 'gewoon'  botercrème van mix maken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Help! Mokka schnitt, voor zwangere

Of botercreme luchtig maken en daar mokka oploskoffie doorheen doen, die is van nescafe en echt heel lekker.

Tieneke