1

Onderwerp: Fondant met Botercreme

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een taart gemaakt alleen was ik niet zo tevreden over het fondantwerk.
Ik had de taart afgesmeerd met botercrème en vervolgens een laag fondant over de taart gedaan.
Helaas had ik de fondant te dun gerold en toen ik begon met gladstrijken scheurde het.
Nou heb ik het wel laten zitten en met decoreren een stukje eroverheen geplakt.

Maar is het mogelijk om je fondant er dan af te halen en opnieuw te kneden en te rollen ondanks dat er dan botercrème ook op zit? Of moet je dan weer nieuwe fondant pakken.

Groetjes

2 Laatst bewerkt door Esther68 (01-08-2019 14:17)

Re: Fondant met Botercreme

Ik heb het wel eens gedaan maar mijn lap was wel dikker. Ik rol met de gele ring (zijn volgens mij niet meer te krijgen) uit. De lap wordt dan 5mm dik. Vinden de meeste te dik maar ik krijg er wel strakke taarten van. En minder stress  ;-) . Dan laten ze het maar liggen  ;-) . Maar goed, de meeste bc schraapte ik eraf en heb de marsepein weer gewoon hergebruikt. Het restje na bekleden heb ik wel weggegooid.
Edit: ik wel met marsepein en deze is al vettig van zichzelf. Ik weet niet hoe het met fondant gast. Je zou een stukje kunnen proberen?

3

Re: Fondant met Botercreme

Ja hoor, als het mis gaat, voorzichtig eraf halen, schoon schrapen, goed doorkneden en opnieuw beginnen. Ideaal is het natuurlijk niet, maar soms moet je uit noodzaak.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Fondant met Botercreme

Bedankt voor de tip als het nog een keer gebeurd ga ik het eraf halen en nog een keer proberen.