1

Onderwerp: Help bakken met dit warme weer

Morgen verjaardagsfeestje van zoonlief.  Heb al 3 x een biscuit gebakken met bakmix, ik doe niet anders dan gewoonlijk maar al 3 X mislukt  :mad:.  Denk door dit warme weer  :think:

De biscuit plakt aan mijn bakvorm.  Ik heb deze beetje ingevet met boter zoals gewoonlijk en heb nog nooit problemen gehad.

Hebben jullie tips?

Ik ga vannacht nog 1 x proberen en morgen dan bekleden, gelukkig heb ik de versiering eerder deze week al kunnen boetseren.

Groetjes
Tortje

2

Re: Help bakken met dit warme weer

Je zou toch denken dat de oven niet warmer is met dit weer  ;)
Maar ik begrijp dat het biscuit mislukt? Maar blijft het alleen aan de rand plakken, of is het ook niet goed gebakken?
Ik gebruik nooit boter om in te vetten, maar op maat gemaakte anti aanbakvellen, welke ik herbruikt. Die blijven en niet aan het bakblik plakken en niet aan het biscuit.
Je kunt ook bakpapier gebruiken, zelfde effect.
Succes en alvast een fijne verjaardag morgen!

3

Re: Help bakken met dit warme weer

Ik hoor wel vaak dat het bekleden niet lukt met warm en/of vochtig weer maar nog niet eerder dat een biscuit hierdoor mislukt  :think: . Maar vind het ook raar dat je nog nooit eerder problemen hebt gehad en nu wel terwijl je niks anders doet. Misschien toch het weer? Het is ook wel extreem warm nu ja.
Hoe is het bakken vannacht gegaan?

4

Re: Help bakken met dit warme weer

Nice Lady: zal het eens proberen met bakpapier, vet je dat dan nog in of helemaal niet?

Esther68: de nachtbiscuit is wel gelukt, denk dus toch dat het warme weer wat parten heeft gespeeld, alhoewel ik ook niet snap hoe dit kan  :think:  maar...taart uiteindelijk gelukt en fantastisch feestje gehad met de taart die zoonlief wou  =D

5

Re: Help bakken met dit warme weer

Tortje schreef:

Nice Lady: zal het eens proberen met bakpapier, vet je dat dan nog in of helemaal niet?

Ik gebruik die herbruikbare zwarte ovenvellen, die zijn afwasbaar en dus steeds weer te gebruiken (ik knip deze op maat voor al mijn bakvormen). Maar bakpapier kan ook, maar is niet herbruikbaar  :/
In beide gevallen vet ik de bakvormen niet in.

Gelukkig is het toch nog goed gekomen met de taart en had je een blije zoon in huis!