1

Onderwerp: Welke taartzaag?

Welke taartzaag werkt het beste voor een beginneling? Ik zie verschillende soorten, maar vind het vooral belangrijk dat het makkelijk werkt.

2

Re: Welke taartzaag?

Ik gebruik gewoon een broodmes van ikea. Goed horizontaal houden en je hand op het biscuit leggen terwijl je snijdt. Als je de plakken tevoren markeert met wat creme (een streepje verticaal zetten) of cocktailprikkers, gaan ze op dezelfde manier terug en heb je een rechte taart. Kost niks...

Leuk dat je je hebt aangemeld trouwens, welkom!

Tieneke

3

Re: Welke taartzaag?

Ik heb, toen ik zo'n 5 jaar geleden begon met taarten maken, een startersetje gekocht bij Ikea en de taart "zaag" gebruik ik nog steeds.
Nu bak ik niet elke week een taart, maar een 100 heb ik er al wel mee gemaakt :-)

4

Re: Welke taartzaag?

Bij onze (basis)workshops gebruiken we de simpele taartzaag van Wilton (https://www.happybaking.nl/product/wilt … eler-25cm/). Je zet hem op de juiste hoogte, even een klein sneetje in de "korst" en met een zagende en duwende beweging glij je er zó doorheen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Welke taartzaag?

Ik gebruik al jaren de taartzaag die Marianne hierboven omschrijft.
Werkt nog altijd perfect

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Re: Welke taartzaag?

Ik heb ook diezelfde taartzaag als de foto maar dan met een dubbel zaagje. Handig wanneer je 2x vult, maar omdat ik 3x vul heb ik er een zaagje afgehaald. Ik denk dat ik de taartzaag nu zo'n 10 jaar heb en ik een keer een los zaagje heb gekocht omdat de oude geknapt was.

7

Re: Welke taartzaag?

Ik heb een dubbele en een enkele taartzaag, maar ik gebruik eigenlijk altijd de dubbele. Ik vul wel meer dan drie keer vaak.

Ik stel eerst mijn zaag in op de dikte van de plakken die ik wil, ondergrond-onderste_zaag = onderste_zaag-bovenste zaag. Daarmee zaag ik 2 plakken van mijn biscuit, die leg ik weg, weer 2 plakken. Etc. tot de laatste. Indien dat net iets meer is dan een plak (niet genoeg om er 2 plakken van te maken), dan zet ik het bovenste zaagje heel hoog, zodat ie over het biscuit heen gaat.

Mijn enkele taartzaag heeft alleen een draad, de dubbele is soort van geribbeld (meer 'zaag'). Vandaar dat ik alles met de dubbele doe...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)