1

Onderwerp: Fondant taart binnen of buiten koelkast

He dames ik had al even in een ander topic ook een vraag gesteld.

Ik ga een fondant taart maken morgen voor een verjaardag. 
Alleen word deze gevuld met slagroom wat waarschijnlijk niet buiten de koelkast kan.
Alleen fondant in de koelkast gaat dat zweten als je hem er uit haalt?

2

Re: Fondant taart binnen of buiten koelkast

Wanneer de koelkast niet te koud staat en het temperatuurverschil met buiten de koelkast niet te groot is. Of je zet de taart in een kartonnen doos. Deze vangt het eerste vocht op ipv de taart. Ik denk dat je met deze temperaturen geen zwetende taart hebt. Maar het is ook afhankelijk welke kleur de taart is. Als ik al een zwetende taart hebt komt dit door de vele kleursto die ik gebruik bij donkere kleuren (donkerblauw, donkergroen, paars rood enz). Heb nl geen geduld   :O  ;)

3

Re: Fondant taart binnen of buiten koelkast

Ik zet taarten voor mezelf zelden in een kartonnen doos in de koelkast, als ik ze er uit haal wordt de fondant soms wel iets plakkerig, maar niet zichtbaar zweterig. Enige keer dat ik daar last van had was midden in de zomer toen het buiten 30 graden was. Een taart met slagroom zou ik echt niet buiten de koelkast bewaren.

4

Re: Fondant taart binnen of buiten koelkast

Dames bedankt voor het advies!

Dan gaat hij met doos en al in de koelkast!
En denk dan eerder wat plakkerig ja in plaats van zweten.

5

Re: Fondant taart binnen of buiten koelkast

Als hij toch plakkerig wordt, kun je er een ventilator op zetten voordat je gaat serveren. Dan is hij vaak zo weer droog.

Tieneke