1

Onderwerp: Help, botercreme houdbaarheid? Paniekmomentje... :(

Hallo allemaal,

ik heb even een paniek momentje..

Hoe lang is botercreme (mix, niet 1:1) houdbaar?

Het zit zo; we vieren zondag mijn dochtertje's eerste verjaardag, daarvoor heb ik net de taart afgemaakt, gevuld en afgesmeerd met botercreme. Alles vandaag vers gebakken en gemaakt. Maar ik begin ineens te twijfelen of ik niet 'oudere' botercreme per ongeluk in de koelkast heb laten staan en die net heb gebruikt, aangezien ze gisteren echt jarig was en ik daar woensdag ook een taart voor heb gemaakt.

Dus mijn vraag is, hoe lang is botercreme houdbaar?! :(  Kan het kwaad als er perongeluk botercreme van woensdag in zit? Ik wil niet dat er mensen zondag ziek gaan worden..


Hopelijk kunnen jullie me aan een antwoord helpen en daarmee gerust stellen :p

Alvast bedankt!
Mvg, Kelly

2

Re: Help, botercreme houdbaarheid? Paniekmomentje... :(

Staat er niet wat op de verpakking? Ik denk dat als het allemaal gekoeld staat het wel een beetje mee zal vallen hoor, het is toch vooral boter en suiker, dat blijft wel een paar dagen goed. Maar ik ben van het type "gebruik je ogen en neus " voordat je eten weg gooit  ;-)

3

Re: Help, botercreme houdbaarheid? Paniekmomentje... :(

Nee staat helaas niets over op de verpakking. Het is de mix, dus wel meer dan boter en suiker, maar het staat idd goed gekoeld.. ik zou het anders ook zelf gewoon prima proeven, maar aangezien t voor een feestje is, is het natuurlijk best een kleine ramp als er geen taart zou zijn :p daarom krijg ik ook zo de zenuwen van het idee.. :(

4

Re: Help, botercreme houdbaarheid? Paniekmomentje... :(

Misschien een beetje laat maar wil toch reageren  ;-) . Ik ben ook van het type dat niet gelijk alles weggooit (droge producten die over de THT datum zijn gebruik ik nog gewoon. Trouwens....de THT datum betekent niet dat het dan niet meer goed is maar dat de kwaliteit achteruit kan gaan). Op meerdere sites lees ik wel eens dat bc tot wel 5 dagen goed kan blijven. Wanneer ik bc bewaar in een bakje in de koelkast doe ik altijd wel eerst een velletje huishoudfolie op de bc.

5

Re: Help, botercreme houdbaarheid? Paniekmomentje... :(

Woensdag gemaakt, morgen is dus de 4e dag. Zou me er niet te veel druk om maken :) Fijne dag morgen!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag