1

Onderwerp: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Ik was altijd fan van de citroenkwarktaartpudding van Mona als vulling voor mijn taarten (in combinatie met lemon curd). Helaas is die er al een tijdje uit. Welk alternatief komt daar een beetje bij in de buurt? Of: hoe maak ik zelf een vulling die hier op lijkt?

2

Re: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Aldi of Lidl heeft heel lang van het eigen merk nog citroenkwarktaartpudding gehad, toen die van Mona al niet meer bestond. Ik weet alleen niet of het nog zo is, maar je zou kunnen gaan kijken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Ik heb hem bij Lidl nooit kunnen vinden..... dus als iemand een lekker alternatief weet: graag!

4

Re: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Weet niet in hoeverre je er moeite in wilt steken, maar misschien zou je zelf aan de slag kunnen door een versie van kwarktaart te maken? :think:
Je zou dan een pak kwarktaart van Dr Oetker kunnen gebruiken:
- Door de kwarkmix doe je citroenkwark van Optimel
- Meer 'vocht' gebruiken om 'm iets minder stijf te houden.
- De koek maken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking, plat maken op een bakplaat en na het hard worden in stukjes snijden en door het kwarkmengsel spatelen.

Of je kunt een recept voor kwarktaart 'from scratch' gebruiken ;) 

Wellicht is dit een alternatief voor je.
Heb 't nog nooit uitgeprobeerd, maar ik denk het aardig in de buurt komt :D

5

Re: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Hmm, dat is geen slecht idee. De koek kan wat mij betreft ook vervallen, dus dan zou ik gewoon de kwarktopping als vulling kunnen gebruiken.

6

Re: Vervanger citroenkwarktaartpudding voor vulling

Ik gebruikte deze vulling ook altijd, maar helaas ook bij de Lidl uit het assortiment