1

Onderwerp: Help, verkeken op taart bekleden

Mijn vriendin heeft me gevraagd om deze taart te maken voor aanstaande zaterdag.  Nu heb ik vorige week een proef taart gemaakt en ik loop echt tegen het bekleden van deze taart aan .... ik zoek hulp, tips of, als het echt niet lukt,  iemand in mijn buurt (regio Eindhoven) die m voor me wil maken  O-)   Voor aanstaande zaterdag :(
Wie wil of kan me helpen? Suuuuuuuuuuuuuper bedankt vast!
https://i.postimg.cc/069DMV9Y/Screenshot-20190324-104527-Whats-App.jpg

2

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Welke tips wil je?
Waarover bedoel ik?
Of zoek je iemand die de taart voor je wil maken? Dan moet jeje vraag even verplaatsen naar 'bakken voor anderen'.

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Sorry voor de onduidelijkheid.  Mijn vragen zijn: Hoe zouden jullie het aanpakken om deze taart te bekleden? Ik heb m helemaal rood bekleed,  roze boven erover maar die golvende lijn lukte voor geen meter,: hoe maak je die? En ik heb de blauwe rand onder eroverheen gedaan. En, Hoe krijg je het voor elkaar dat de witte rondjes in het rood vallen?

4

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Ik zou het rood alleen langs de rand doen, anders heb je bovenop erg veel fondant omdat het roze er ook nog overkomt.
Roze zou ik een ronde plak snijden met golven randen en deze op de bovenkant leggen.
Het blauw inderdaad eroverheen, mocht je onderin wat onregelmatigheden hebben, kun je dat mooi verdoezelen ;)
De witte rondjes liggen in het rood lijkt het, rondjes zijn uit het rood gehaald en een zelfde maat wit erin.

Heb je al vaker fondat taarten gemaakt?
Dit is niet ingewikkeld, maar vraagt wel de nodige vaardigheden.
Succes en show je ons het resultaat?! :)

5 Laatst bewerkt door Esther68 (26-03-2019 18:12)

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Ik heb deze, of soortgelijke, taart al meerdere keren gemaakt. Voor het roze gedeelte heb ik een lap roze uitgerold en daarop het bakblik gezet (natuurlijk de maat van de taart  ;-) ). Toen met een mesje de golven uitgesneden en op de taart gelegd. Maar ik zie dat het bij deze taart regelmatig golven zijn, zeg maar. Dan zou ik een sjabloon maken, uitknippen en dan uit de lap snijden. Een rand blauw eronder. De witte stippen heb ik òp het rood geplakt. Misschien mooier erin maar ook veel meer werk. Gewoon de witte rondjes niet te dik uitrollen.
Ik woon in Vught en dus niet heel ver van Eindhoven af maar as weekend gaat me niet lukken  :s

Re: Help, verkeken op taart bekleden

@Esther68, bedankt voor jouw tips!! Dus jij bedoelt het bakblik ondersteboven zetten en daarop de roze fondant uitleggen en snijden? Ik zal eens kijken voor een sjabloon, dankjewel! En doe jij ook het rood alleen tegen de zijkant en niet bovenop? Dankjewel!! Yvonne

Re: Help, verkeken op taart bekleden

iemand nog tips hoe ik de taart het beste alleen aan de zijkant kan bekleden? Dit heb ik nog nooit gedaan, alleen een hele taart. Mijn man zei, taart op zijn kant en over de fondant rollen ;) is het zo eenvoudig? Of ga je de hoogte meten, uitsnijden en dan plakken? Je krijgt best een lange lap fondant namelijk, blijft dat goed plakken op de botercreme aan de zijkant van de taart?

8

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Ik bekleed de taart helemaal maar wel minder dik dan normaal.
Ik leg het bakblik met de bodem op de lap en snij dan, een paar cm van de kant, met golvende bewegingen langs. Dan leg ik dit op de taart en duw de golven naar beneden. Maar dit is wanneer de golven niet echt gelijkmatig hoeven te zijn.
Wanneer ik alleen de zijkant bekleed rol ik een lange brede lap uit. Een kant snij ik recht af. Natuurlijk wel zorgen dat de lap breder is dan de hoogte van je taart  ;-) . De rechtgesneden kant leg ik tegen de scherpe rand van de afgesmeerde taart. Dan zo langs de rest van de taart. Wat er teveel is snij ik dan aan de onderkant weg, net zoals je normaal doet. Soms lukt het niet in 1 keer. Dan plak ik dus in delen maar zorg dat je de naden dan goed wegwerkt. Eerlijk gezegd  ;-) ...ik vind de taart eerst helemaal bekleden stukken makkelijker. Dan maar wat extra marsepein/fondant maar minder stress  ;-)

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Jaaaaa, dit is de proeftaart geworden,  zaterdag de echte maar ik heb er nu wel vertrouwen in  :thumb:
https://i.postimg.cc/V0qZCg0n/20190327-152954.jpg

10

Re: Help, verkeken op taart bekleden

Dank jullie wel voor de tips!