1

Onderwerp: Ganache of Dip 'n Drip....

Ik heb voor het eerst een diptaart ( :o  ;-) ). De basis wordt marsepein in de kleur azuurblauw. De drip moet wit zijn. Ik heb al veel gegoogeld en kom veel drip van witte chocoladeganache tegen maar omdat ik de Dip 'n Drip van FunCakes in de webshop zag vroeg ik me af wat nou beter/mooier is  :think: .
Er staat wel Dip 'n Drip op maar of dit ook voor taarten is... :think:

2

Re: Ganache of Dip 'n Drip....

Ja hoor, die is prima voor taarten. Het is eigenlijk net wat je wilt, het kan allebei: ganache of dip 'n drip :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Ganache of Dip 'n Drip....

Denk dat je met Dip 'n drip, een mooiere kleur wit krijg.
Ganache blijft toch vaak wat geel van kleur.

4

Re: Ganache of Dip 'n Drip....

Dankjulliewel! Dan ga ik voor de dip 'n drip. Ook vanwege de wittere kleur. Had al zo'n idee dat ganache minder wit is.

Re: Ganache of Dip 'n Drip....

Hi Esther, late reactie, maar ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik smeer mijn taarten af, dus gebruik geen marsepein of fondant, maar dan gaat het niet altijd goed met dip 'n drip. Ik zet de taarten altijd in de vriezer, voordat ik ga drippen, maar laatst smolt de creme er zo van af. Ik had hem misschien iets af moeten laten koelen, maar als hij te koel wordt, kun je hem niet meer gebruiken om te drippen...het is een beetje uitproberen met de magnetron. Ik hoop, dat hij gelukt is in ieder geval.
Ik zie trouwens, dat je ook uit Vught komt.  =)

6

Re: Ganache of Dip 'n Drip....

Kims Taartjes schreef:

Hi Esther, late reactie, maar ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik smeer mijn taarten af, dus gebruik geen marsepein of fondant, maar dan gaat het niet altijd goed met dip 'n drip. Ik zet de taarten altijd in de vriezer, voordat ik ga drippen, maar laatst smolt de creme er zo van af. Ik had hem misschien iets af moeten laten koelen, maar als hij te koel wordt, kun je hem niet meer gebruiken om te drippen...het is een beetje uitproberen met de magnetron. Ik hoop, dat hij gelukt is in ieder geval.
Ik zie trouwens, dat je ook uit Vught komt.  =)

Leuk!  ;) Ik ken niemand die uit Vught komt die (ook) (hobby)taarten maakt op bestelling. Omdat ik zelden meer taarten maak krijg ik vaak de vraag of ik dan iemand anders ken. Misschien volgende keer naar jou verwijzen?  ;)
De dip 'n drip is toch iets van glazuur? Maar je bedoelt dat de creme eraf gleed incl de drip? Ik bekleed de taart met marsepein dus heb hier dan geen last van  ;) . De taart is voor as weekend dus moet nog aan de slag. Ik heb de dip 'n drip in huis maar ook witte candymelts. Zit hier dus nu weer tussen te twijfelen  :think: Dat twijfelen zorgt er meestal voor dat ik zo lang met een taart (in mijn hoofd) bezig ben, niet het maken op zich.