1

Onderwerp: rosegoud kleuren fondant

Hallo ik heb de vraag voor een rosegouden taart. Heeft iemand een idee hoe ik die kleur zelf kan maken of dat er fondant in deze kleur te koop is?
Ik hoor het graag. groetjes

2

Re: rosegoud kleuren fondant

Ik zou voor een donker rode fondant gaan en dan met een glimmende dust in rosé de fondant dusten.

3 Laatst bewerkt door LaLuub (06-03-2019 01:34)

Re: rosegoud kleuren fondant

https://i-h1.pinimg.com/564x/4d/0d/cc/4d0dcc20fba91977668be1f1af15da98.jpg
Ligt er een beetje aan welke kleur rose goud je zoekt. Ik zou voor de White Zinfandel gaan als fondantkleur, en daar een beetje mee spelen (misschien iets lichter nog maken, iets meer naar oudroze/taupe-roze, dus meer wit erin en iets minder oranje, en heel misschien geeft een minipuntje zwart => wordt hij iets grauwer van. En dan de rose gold dust erover (bv Rolkem special rose gold dust; of van SugarFlair of RainbowDust Edible Silk Range) of evt met verf: Edible Art Paint - Metallic Rose Gold 15ml).
Of neem de verhoudingen van de Pink Moscato qua kleurenopbouw voor je fondant, en die met extra wit evt weer iets lichter maken. (ligt eraan hoe donker rose-goud je wilt). Zit in dezelfde kleurtonen als de Zinfandel, maar dan met iets zwart en iets andere verhoudingen). Kwestie van uitproberen.

Tip: Maak verschillende bolletjes met de diverse kleuren fondant (zoals hierboven), en voeg dan gaandeweg een beetje meer van bepaalde kleurbolletjes toe totdat je de gewenste kleur hebt. Op deze manier een kleur opbouwen gaat veel makkelijker dan met een dotje kleurgel er bij in (is veel moeilijker te doseren). En begin met een heel klein beetje fondant op kleur te maken, als test (incl dust erover).

De uiteindelijke kleur ligt aan zowel het merk & kleur van je fondant als ook aan het merk&kleur lustre dust wat je koopt. Dus blijft sowieso wat uitproberen, wat het beste werkt onder jouw dust.

Gewoon mee spelen   :y