1

Onderwerp: Recente fondant test

Weet iemand van jullie of er recent nog een fondant test gepubliceerd is?
De meest recente die ik kan vinden is van 2012 en daar staat bijv de fondant van Renshaw niet bij. Ik begreep dat deze de afgelopen jaren sterk verbeterd zou zijn?

Iemand enig idee? Ik zie door alle fondant merken het bos niet meer... 

2

Re: Recente fondant test

Het lastige van fondant-tests is inderdaad dat de verschillende leveranciers hun samenstelling wijzigen/verbeteren. Zo is inderdaad Renshaw veranderd en daardoor verbeterd volgens velen, maar ook FunCakes is veranderd. Of dat een verbetering is, is nog niet helemaal duidelijk, ik hoor verschillende reacties. Eigenlijk is het devies: zelf uitproberen... want ook de warmte van jouw handen, de vochtigheid van jouw huis, de snelheid waarmee jij werkt, zijn variabelen voor de "beste fondant".

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Recente fondant test

Marianne schreef:

Het lastige van fondant-tests is inderdaad dat de verschillende leveranciers hun samenstelling wijzigen/verbeteren. Zo is inderdaad Renshaw veranderd en daardoor verbeterd volgens velen, maar ook FunCakes is veranderd. Of dat een verbetering is, is nog niet helemaal duidelijk, ik hoor verschillende reacties. Eigenlijk is het devies: zelf uitproberen... want ook de warmte van jouw handen, de vochtigheid van jouw huis, de snelheid waarmee jij werkt, zijn variabelen voor de "beste fondant".

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik eerst eens wat kleinere hoeveelheden kopen en uitproberen. Zelf eerst de fondant van de Sligro gebruikt. Die scheurde wat snel. Nu de fondant van Funcakes. Daar best tevreden over. Eens uitproberen of ik over andere merken nog tevredener ben.

Re: Recente fondant test

Ik werk heel graag met de fondant van Callebaut. Heel elastisch!

5

Re: Recente fondant test

Ja, ik ben ook fan van callebaut, makkelijk dun uit te rollen zonder dat het scheurt. Maar ik heb koude handen, weet dat sommige mensen met warme handen het wat te zacht vinden. En (mogelijk ) nadeel is dat het eigenlijk alleen in grote emmers te krijgen is.