1

Onderwerp: Cupcakes houdbaarheid

Lieve medebaksters,

Ik heb even een vraagje m.b.t. cupcakes.
In het "verleden" heb ik er al veel gemaakt, maar altijd voor eigen gebruik, of als traktatie op mijn werk, maar nu voor het eerst als echte bestelling. En dan krijg ik toch weer de zenuwen  :lol:

Zondag 12.00 uur worden er 30 cupcakes opgehaald: 15 unicorn met toef, 8 M&M met toef en 7 M&M met marsepein gezichtje.
Die gezichtjes ga ik morgen maken, daar heb ik geen vraag over. Maar die toeven....
Zaterdag ga ik de cupcakes bakken, maar kan ik later op de dag de toeven al spuiten? Of "moet" ik dat echt zondag doen?

Voor mijn eigen verjaardag doe ik uiteraard alles de dag ervoor en dat smaakt de volgende dag prima, maar als bestelling wil ik geen flater slaan.

Ik bewaar de cupcakes in een kartonnen taartdoos, buiten de koelkast.
Als ik de toeven zaterdag al spuit, zet ik de kartonnen doos dan wel in de koelkast, of laat ik die in bijvoorbeeld de garage staan (koeler dan in huis, maar niet zo koel als de koelkast.

Sorry, ik hoop dat ik hierna alles (aan) durf  =D

2

Re: Cupcakes houdbaarheid

Ik denk dat je ze prima zaterdag al kunt spuiten, je weet tenslotte zelf ook dat ze nog prima smaken! Wel zou ik ze dan idd wat koeler zetten, maar niet in de koelkast eerlijk gezegd. Maar als je op zeker wilt gaan, heb je zondagochtend nog tijd genoeg. alleen een beetje eerder opstaan ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Cupcakes houdbaarheid

Marianne schreef:

Ik denk dat je ze prima zaterdag al kunt spuiten, je weet tenslotte zelf ook dat ze nog prima smaken! Wel zou ik ze dan idd wat koeler zetten, maar niet in de koelkast eerlijk gezegd. Maar als je op zeker wilt gaan, heb je zondagochtend nog tijd genoeg. alleen een beetje eerder opstaan ;)

Dank je wel Marianne, altijd weer die twijfel...

Dan denk ik dat ik het zaterdag laat in de middag/ avond opspuit, dan worden de cupcakes ruim binnen 24 uur gegeten. En zet ik de cupcakes in een kartonnen doos in de garage.
Zondagochtend wordt nogal krap, vandaar dat ik m.n. de regenboog toef voor de unicorn, al eerder wil opspuiten.