1

Onderwerp: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

Dag iedereen
Ik ben van plan om cupcakes te bakken voor oudjaar en zie net dat mijn mix voor botercreme (fun cakes) vervallen is sedert 9/18.
Zouden jullie deze nog gebruiken?
Alvast bedankt voor de input!

2

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

Ziet-ie er nog goed uit? Niet gelig/bruinig? Dan zou ik hem voor eigen gebruik nog wel doen, denk ik.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

Ik zou 'm ook nog gebruiken. Mits je deze goed bewaard hebt en er geen vocht bij gekomen is. Ik heb het al vaker gezegd ( :O ) maar mensen denken dat de tht datum betekent dat het dan na die datum niet meer goed is. Zolang je het goed verpakt houdt kun je dit nog gewoon gebruiken. Kwaliteit kan iets minder worden na die datum maar het is niet bedorven of zo. Op suiker en pasta staat al geen tht datum meer op omdat dit nooit bederft. Maar nogmaals...mits goed bewaard. (Sorry voor deze preek maar kan me vaak druk maken over het vele eten wat weggegooid wordt wat eigenlijk nog goed is). 'Te gebruiken tot' is een ander verhaal omdat deze producten wel kunnen bederven.

4

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

De verpakking is nog niet geopend.
Morgen bak ik de cupcakes. Ik vermoed ook wel dat die nog lekker zal zijn.
Ik had alleen een horrorverhaal geleeen van iemand die heel ziek was geworden door een pannenkoekenmix die over datum was.

5

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

MadamePip schreef:

De verpakking is nog niet geopend.
Morgen bak ik de cupcakes. Ik vermoed ook wel dat die nog lekker zal zijn.
Ik had alleen een horrorverhaal geleeen van iemand die heel ziek was geworden door een pannenkoekenmix die over datum was.

Zou natuurlijk ook aan de eieren, melk of boter kunnen liggen. Al eet ik heel soms eieren die over de datum zijn  :o . Ben nooit ziek geworden (ben trouwens nog nooit ziek geweest van eten, ook niet van ander eten die over de datum was). Ik doe dan wel de eierproef. Ei in een glas water en wanneer deze op de bodem blijft eet ik deze gewoon op. Komt niet vaak voor hoor  ;) (eieren gaan snel hier).

6

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

Ik zou hem ook gebruiken. Wel zou ik van tevoren kijken of er geen beestjes in lopen. Die groeien zomaar spontaan in poeders zoals meel en cakemix en zo... Dat heb ik al wel 2 x gehad, heel goor. Al zal je er niet ziek van worden :)

7

Re: Houdbaarheidsdatum mix boterroom?

chantal1980 schreef:

Ik zou hem ook gebruiken. Wel zou ik van tevoren kijken of er geen beestjes in lopen. Die groeien zomaar spontaan in poeders zoals meel en cakemix en zo... Dat heb ik al wel 2 x gehad, heel goor. Al zal je er niet ziek van worden :)

Ja, die had ik van de zomer in mijn voorraadkast! Had ze nog nooit gezien... Tijdens het opruimen van mijn voorraadkast, vorige week, pakte ik een (papieren) zak meel op. Het leek wel een vergiet, allemaal gaatjes  :think: .Even daarna hetzelfde maar dan met een plastic zakje met meel. Er zaten ook nog dode beestjes in. De rest was al ontsnapt  ;) . Beide verpakkingen kwamen van een zgn. Landwinkel. Alles zelfgemaakt en lekker vers maar dus wel met beestjes  ;) . Met zakken uit de supermarkt heb ik dit nog nooit gehad.