1

Onderwerp: Versieren op EC (Enchanted Cream)

https://i.postimg.cc/tnWLdd25/A6002-ECB-78-D7-4-BE8-AB43-3274-D9190550.jpg

Hi lieve bakkers en baksters,

Vorige week heb ik in de ochtend deze cc’s gemaakt. Toef is van EC. Botercreme kan ik niet gebruiken, omdat ik dat zelf niet lekker vind en te hard vind worden. Verder werkt het met sprinkles, marsepein etc. natuurlijk wel erg fijn.

Nou waren deze voor een familieavond, dus zag ik zelf het resultaat. Eerder niet gebruikt overigens. De kleuren van de sprinkles en de ster van marsepein waren uitgelopen en wat aan het smelten.

Niet prettig dus! Ik heb de EC gemengd met 50/50 melk/water.

Daar ik deze crème vaker wil gebruiken, wil ik jullie vragen: hoe kan ik dat de volgende keer voorkomen? Zodat ik lekker in het rond kan sprinklen en versieren?

Alvast bedankt!

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Hoi Kim,

Misschien helpt het om ze eerst een tijdje te laten staan nadat je de toeven hebt gespoten. Dan wordt de toef wat steviger en heb je minder kans op smelten. ;)

Zelf gebruik ik trouwens tegenwoordig alleen nog maar fondant. Als ik dat gebruik in combinatie met een toef van enchanted cream dan laat ik het eerst uitharden mbv tylose.

3

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Decoraties maak ik bijna altijd van fondant omdat marsepein te zacht is/blijft. Ik zou dus ook fondant icm tylose gebruiken. Je zegt dat je botercreme niet lekker vind oa omdat je deze te hard vind worden. Zet je de cc+toef dan in de koelkast? Dan is de toef niet lekker nee. Je kunt bc gewoon buiten de koeling bewaren, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Het moet alleen geen 30 gr zijn  ;) (maar dan is geen een toef/taart veilig  ;) )

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Esther68 schreef:

Decoraties maak ik bijna altijd van fondant omdat marsepein te zacht is/blijft. Ik zou dus ook fondant icm tylose gebruiken. Je zegt dat je botercreme niet lekker vind oa omdat je deze te hard vind worden. Zet je de cc+toef dan in de koelkast? Dan is de toef niet lekker nee. Je kunt bc gewoon buiten de koeling bewaren, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Het moet alleen geen 30 gr zijn  ;) (maar dan is geen een toef/taart veilig  ;) )

Hoi Esther, ik ga nog een keer proberen reageren. Hopelijke blijven mijn teksten nu wel zichtbaar.

5 Laatst bewerkt door Esther68 (17-12-2018 09:52)

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Kims Taartjes schreef:
Esther68 schreef:

Decoraties maak ik bijna altijd van fondant omdat marsepein te zacht is/blijft. Ik zou dus ook fondant icm tylose gebruiken. Je zegt dat je botercreme niet lekker vind oa omdat je deze te hard vind worden. Zet je de cc+toef dan in de koelkast? Dan is de toef niet lekker nee. Je kunt bc gewoon buiten de koeling bewaren, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Het moet alleen geen 30 gr zijn  ;) (maar dan is geen een toef/taart veilig  ;) )

Hoi Esther, ik ga nog een keer proberen reageren. Hopelijke blijven mijn teksten nu wel zichtbaar.

Ben benieuwd wat je dan schrijft  ;) . Wel raar idd dat de tekst niet blijft staan  :think:

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Esther68 schreef:
Kims Taartjes schreef:
Esther68 schreef:

Decoraties maak ik bijna altijd van fondant omdat marsepein te zacht is/blijft. Ik zou dus ook fondant icm tylose gebruiken. Je zegt dat je botercreme niet lekker vind oa omdat je deze te hard vind worden. Zet je de cc+toef dan in de koelkast? Dan is de toef niet lekker nee. Je kunt bc gewoon buiten de koeling bewaren, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Het moet alleen geen 30 gr zijn  ;) (maar dan is geen een toef/taart veilig  ;) )

Hoi Esther, ik ga nog een keer proberen reageren. Hopelijke blijven mijn teksten nu wel zichtbaar.

Ben benieuwd wat je dan schrijft  ;) . Wel raar idd dat de tekst niet blijft staan  :think:

Niet gelukt dus...snap jij dat nou? Ik was benieuwd naar jouw favoriete bc recept.

Re: Versieren op EC (Enchanted Cream)

Elize van B. schreef:

Hoi Kim,

Misschien helpt het om ze eerst een tijdje te laten staan nadat je de toeven hebt gespoten. Dan wordt de toef wat steviger en heb je minder kans op smelten. ;)

Zelf gebruik ik trouwens tegenwoordig alleen nog maar fondant. Als ik dat gebruik in combinatie met een toef van enchanted cream dan laat ik het eerst uitharden mbv tylose.

Bedankt voor de tip Elize! Ik ga ze de volgende keer wat langer laten staan. :-D