1

Onderwerp: Chocolade ganache dripcake goud verven

Hoi allen,

Ik heb een vraag: heeft iemand ervaring/advies/tips/tricks met het verven van de chocolade ganache drips? Ik heb een poging gedaan en m'n chocolade ganache wilde niet uitharden en ik kon met de kwast niet echt de drips inkleuren het was meer de goude kleur erop deppen. De witte chocolade ganache was 2:1 (chocolade: slagroom) en ik heb de rainbowdust light gold gebruikt.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Re: Chocolade ganache dripcake goud verven

Je me de canache behandelen zoals chocolade.
Dus de canache op temperatuur brengen.
Dan droogt de canache.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Re: Chocolade ganache dripcake goud verven

lang delftje schreef:

Je me de canache behandelen zoals chocolade.
Dus de canache op temperatuur brengen.
Dan droogt de canache.

O super bedankt! Ok, dan snap ik waarom het niet uit is gehard. Ik heb namelijk de slagroom verhit en over de witte chocolade callets gedaan en daarna niet meer verwarmt. Ik heb even gegoogled en zie dat er drie varianten van tempreren zijn. Kan ik de chocolade ganache tempreren door eerst aux bain marie 2/3 de chocolade te smelten en de slagroom, daarna samen mengen en dan de chocolade op temperatuur te brengen door het met het resterende van de chocolade 1/3 deel te mengen?

Re: Chocolade ganache dripcake goud verven

Slagroom koken.
Als het kookt de chocolade erbij en glad roeren.  Dit is warm genoeg om direct te tempereren.

1 deel slagroom en 2 delen witte chocolade wordt niet stevig genoeg dan moet je minimaal 3 delen wit gebruiken.

Tempereren op de manier zoals in het filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=IrI3ZlKo-4g

Als je zondigt zondig dan lekker