1

Onderwerp: Cijfertaart maken voor 50e verjaardag, help!

Hoi allemaal!
Over een maand wordt mijn moeder 50 en natuurlijk organiseren we een surprise party. Nu ik eindelijk weer eens een goede reden heb, wil ik weer een taart bakken, deze vullen en bekleden met fondant en leuk decoreren. Ik heb nog wel even, maar ik wil graag alles op tijd duidelijk hebben. En hierbij heb ik jullie hulp nodig!
De taart, of taarten, worden een 5 en een 0. Hiervoor ga ik de Wilton bakvorm gebruiken waarmee je in principe alle letters en cijfers kan vormen. Ik wil beide taarten het liefst in drie lagen snijden, maar dan moet hij natuurlijk wel hoog genoeg worden. Kan ik het beste een biscuit of cake mix gebruiken? En hoeveel moet ik maken?
Dan nog over het vullen van de taarten. Ik zat er aan te denken om het ene cijfer te vullen met chocolade mousse en aardbeienjam met verse aardbeien erop en de ander met banketbakkersroom en aardbeienjam met verse aardbeien erop. Zouden dit lekkere combinaties zijn? En is het hierbij nodig om een dijkje botercrème te maken? Of is dat sowieso altijd verstandig?
Ik heb eerder een stapeltaart gemaakt en deze afgesmeerd met vanille botercrème. Deze botercrème zat ook als vulling in de taart. Is het voor de taart die ik nu maak beter om een botercrème te gebruiken zonder smaak?
Een hoop vragen, maar ik wil natuurlijk dat hij goed lukt. Alvast bedankt!