1

Onderwerp: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

Hoi allen,

Ik vroeg mij af: is het mogelijk om aan de normale funcakes vanille bescuitmix chocolade of cacao toe te voegen om hier een chocoladebescuit van te maken? Ik heb namelijk een grote voorraad bescuitmix en heb zin in een chocolade cake.

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.

Groet,

2

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

En hebben jullie wat advies voor mij mbt een lekkere vulling wat goed samen gaat met chocolade ganache?

3

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

30 gram cacao poeder, 30 gram suikerbakkerspoeder en een half ei, dan heb je lekkere chocobiscuit :)

En met chocolade ganache zou ik bv frambozen of kersen combineren. Nomnomnom :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

Marianne schreef:

30 gram cacao poeder, 30 gram suikerbakkerspoeder en een half ei, dan heb je lekkere chocobiscuit :)

En met chocolade ganache zou ik bv frambozen of kersen combineren. Nomnomnom :9


Super bedankt Marianne! Begrijp ik goed dat bij elke halve ei dat in de mengsel gaat, ik de opgeven maten aan cacaopoeder en suikerbakkerspoeder moet toevoegen?

5

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

Ik heb het toevallig vorige week uitgeprobeerd op een 25cm biscuit. 25gram cacao en 25gram nesquick toegevoegd, ter vervanging van 50gram mix. Van horen zeggen, was het lekker, een echte chocolade smaak.

6

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

Chocolade schreef:
Marianne schreef:

30 gram cacao poeder, 30 gram suikerbakkerspoeder en een half ei, dan heb je lekkere chocobiscuit :)

En met chocolade ganache zou ik bv frambozen of kersen combineren. Nomnomnom :9


Super bedankt Marianne! Begrijp ik goed dat bij elke halve ei dat in de mengsel gaat, ik de opgeven maten aan cacaopoeder en suikerbakkerspoeder moet toevoegen?

Ik heb ondertussen ook op je privébericht gereageerd, maar dat bedoel ik niet. Je doet 30 + 30 + half ei extra toevoegen aan het beslag wat bedoeld is voor je vorm (deze hoeveelheid is eigenlijk voor een 25cm rond, dus 330 gram mix, maar ik gebruik het ook voor kleinere maten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Funcakes vanille bescuitmix cacao/chocolade toevoegen?

Marianne schreef:
Chocolade schreef:
Marianne schreef:

30 gram cacao poeder, 30 gram suikerbakkerspoeder en een half ei, dan heb je lekkere chocobiscuit :)

En met chocolade ganache zou ik bv frambozen of kersen combineren. Nomnomnom :9


Super bedankt Marianne! Begrijp ik goed dat bij elke halve ei dat in de mengsel gaat, ik de opgeven maten aan cacaopoeder en suikerbakkerspoeder moet toevoegen?

Ik heb ondertussen ook op je privébericht gereageerd, maar dat bedoel ik niet. Je doet 30 + 30 + half ei extra toevoegen aan het beslag wat bedoeld is voor je vorm (deze hoeveelheid is eigenlijk voor een 25cm rond, dus 330 gram mix, maar ik gebruik het ook voor kleinere maten.

Heel erg bedankt voor je bericht!