1

Onderwerp: Print op slagroom

Hey lieve medebaksters,

Ik moet binnenkort een taart maken met slagroom voor een vriendin en ze wil er graag een fotoprint op van haar dochter.  Nu is mijn vraag, hoe bevestig ik dit op een slagroomtaart zonder dat het gaat uitlopen of lelijk worden (gewoon opleggen of speciale techniek)?  En welke print moet ik gebruiken, Ouwel of toch Frosting?

Weet het niet zo goed, ben echt bang dat het een ramp gaat worden  :s en wil haar echt heel graag plezier doen met een mooie taart.

Bedankt alvast voor jullie raad

Groetjes
Tortje

2

Re: Print op slagroom

Mijn printje is volgens mij van frosting,  ik strooi op de slagroom een laagje poedersuiker, daarop leg ik een dun laagje uitgerolde fondant.
Daarop doe ik een heel klein beetje eetbare lijm en dan de print.

Wel doe ik dit zo kort mogelijk van te voren.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Print op slagroom

Ik plak de print (ook) op een lap marsepein/fondant. Slagroomtaarten smeer ik dun af dus de laag waar de plak op komt is ook dun. De toeven spuit ik er dan omheen. Ik heb wel eens gelezen dat een laagje chocolade ook goed helpt. Denk zelf beter dan marsepein/fondant

4 Laatst bewerkt door Tortje (09-10-2018 15:25)

Re: Print op slagroom

Heb het printje ontvangen van cakeprint, bij de gebruiksaanwijzing staat dat ik het gewoon op de slagroom mag leggen, er dan 15 minuten iets moet opleggen (dat zie ik niet goedkomen want print is kleiner dan de taart) en dat de print dan samensmelt met de slagroom  :think:

Ik ga toch jullie raad opvolgen, lijkt mij veiliger om de print mooi te houden  :Y

Bedankt Vonn en Esther68 voor jullie raad  :)

5

Re: Print op slagroom

Ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven om de print op slagroom te leggen. Ik bestel eigenlijk altijd bij Cakepicture ( :thumb: ) en bij hun instructies staat niks over dat het wel kan, op slagroom leggen.
Ik zag wel dat bij de instructies van cakeprint staat dat wanneer je de print op room legt de print wat kan vervagen. Zou wel zonde zijn natuurlijk  ;)

6

Re: Print op slagroom

Ben verkeerd, heb hem ook bij Cakepicture besteld  :)   Op hun site staat het volgende:
"Wil je de print toch op slagroom gebruiken, zeef dan eerst een dun laagje poedersuiker over de slagroom en leg daarop de print, de eetbare print "smelt" dan samen met de slagroom."

Maar je hebt groot gelijk, wil echt niet dat de print zou vervagen, dus veilig houden en eerst bevestigen met wat eetbare lijm op een ondergrond van fondant en zo laat mogelijk op de taart leggen.  Moet helemaal goed komen  :D