1

Onderwerp: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

Hoi bakkers!

Ik heb weer even jullie hulp nodig :)

Ik wil voor zaterdag een slagroomtaart maken met een vulling van aardbeien/slagroom en jam. Het liefst maak ik de taart alvast morgen, zodat ik mij zaterdag kan richten op de verjaardag zelf.

De aardbeien snijd ik natuurlijk in stukjes, kan dat wel een dag van te voren? Blijven die nog wel goed in de taart? Verder zat ik te denken om aangevette slagroom te gebruiken, wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Maaike

2

Re: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

Met aangevette slagroom zou ik het wel aandurven, een dag ervoor. Met alleen slagroom niet, dat zakt zo snel in en wordt ook minder lekker. Ik zou zelf de aardbeien zaterdag pas doen. Fijne dag!

Tieneke

3

Re: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

Ik wilde hetzelfde zeggen als Tieneke  ;) . De aangevette slagroom vind ik lekker èn blijft lang stevig en mooi. Ik vul de lagen altijd met slagroom + manderijntjes (uit blik maar heel goed uitgelekt en gedroogt. Gaat goed maar weet niet hoe dit gaat met verse aardbeien.

4

Re: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

oh wacht, de aardbeien gaan in de vulling: gewoon doen hoor!

5

Re: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

Bedankt meiden! Ik wilde net zeggen: nou dat wordt morgen vroeg opstaan dus haha. Maar het kan dus ook gewoon vandaag? Ik vind het zo lastig, heb nog nooit verse aardbeien erin gedaan. Dus geen idee of die goedblijver in de taart. Het is wel afgesloten natuurlijk, maar voor ik morgen met verlepte aardbeien in de taart zit..  :/

6

Re: Slagroomtaart met aardbeien een dag van te voren maken?

gewoon doen vandaag. ik maak een kwarktaart met verse aardbeien erin ook altijd een dag van tevoren, want die moet opstijven. en die zijn dan altijd nog prima

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)