1

Onderwerp: Regenboog lagen, welke smaak etc

Hoi allemaal,

Onze dochter is jarig en ze heeft graag een regenboog unicorn taart, maar dan moet je dus een lichte cake maken met lichte botercreme. Welke smaken zijn dan lekker? Wat kan je toevoegen aan het biscuit of botercreme zodat de taart ook lekker wordt en niet alleen mooi met een grote hap boter zeg maar

Ik wil een wilton easy layers kopen, welke adviseren jullie, de 15 of 20 cm?

Alvast bedankt !

Groetjes

2

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Ik vind gewoon witte (vanille) botercreme het mooist tussen de gekleurde lagen. Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 'lichte cake'  :think: ...bedoel je dat je geen zware botercake wilt? Ik heb al meerdere keren en regenboogtaart gemaakt (wel gemarmerd) en altijd van biscuit. Lekker licht  :y
Wat betreft de maat weet ik het eigenlijk niet omdat een taart met (6-7) losse gekleurde lagen hoger is/wordt dan een gewone bakvorm. Dus ook voor meer mensen. Maar toch zou mijn voorkeur na de 20 cm gaan

3

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Ik bedoel dat het dan sowieso een biscuit wordt en geen chocolade variant bijv.

Welke smaken zijn lekker om te combineren dan? Kan je je biscuit ook een smaak geven of wordt dit altijd vanille ? Welke smaak kan je dan je botercreme geven wat lekker is. Ik vulde bijv altijd met botercreme met een smaak zoals bastogne of framboos etc maar dat is allemaal gekleurd en dus minder mooi.

Welke vulling laag is licht/wit maar heeft toch een lekker smaak en combineerd goed met vanille.

4 Laatst bewerkt door blonky1986 (27-08-2018 08:15)

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Denk aan iets met witte chocolade, kan dat ook? En dan bijvoorbeeld bovenop botercreme met frambozen gezoet en gekleurd

5 Laatst bewerkt door Willeke87 (27-08-2018 08:57)

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Ik vul mn regenboogtaarten met de vullingen die ik lekker vind, ongeacht de kleur.
Als je dun vult, dan vallen de lagen vulling minder op en blijft je regenboog effect duidelijk.
Je kunt citroen (rasp), extra vanille toevoegen aan je biscuit. Maar je hebt ook kleurloze smaakstoffen. Persoonlijk zou ik mn biscuit neutraal houden qua smaak en dan enchantedcreme of botercreme een smaakje geven met zo'n kleurloze smaakstof.

6

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Dan zou ik voor de witte chocolade gaan  :9 . Framboos icm witte chocolade vind ik ook heel erg lekker  :9

7

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

En wat voor witte chocolade zou je dan nemen? De witte chocolade pasta of toch een botercreme met witte chocolade smaak?

Ik roer gewoon diepvries frambozen door mijn botercreme mix, dit zou ik dan voor de buitenkant gebruiken.

Als je zoveel lagen hebt, is enkel witte chocolade laag ertussen dan wel lekker of moet je ook je biscuit tempreren (of hoe noem je dat ook alweer ;)). Met iets fris of zoiets..

Zou het lekker zijn om bastogne botercreme af te wisselen met witte chocolade en dan afsmeren met framboos voor het zure of denk je dat dit niet lekker zal zijn..

Bakkersleek  :lol:

8

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Kan ik beter gel of kleur poeder gebruiken voor de biscuit lagen?

Als ik regenboog kleuren maak, kan ik dan enkel rood blauw geel kopen of adviseren jullie een bepaald setje? Wordt de eerste keer dat ik met kleurstof werk, normaliter kleur ik mijn creme met frambozen of koffie etc.

9 Laatst bewerkt door Willeke87 (27-08-2018 10:18)

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Kijk voor ingrediënten en kleurstoffen bijvoorbeeld op deleukstetaartenshop.nl dan zul je zien dat er veeeeeeeeeeel meer kleuren te koop zijn dan jij opnoemt ;) je kunt wel mengen, maar ik heb de meest gangbare kleuren in huis, net zo gemakkelijk. Progel en wilton hebben setjes, goed als basis.
Smaak is iets heel persoonlijks, dus doe wat jij denk dat lekker is.

10

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Ik doe altijd witte chocopasta erdoor maar hierdoor wordt de bc wel wat dunner, vind ik. Volgende keer wil toch een keer de smaakstof proberen. Hier heb je meer voor nodig natuurlijk  ;) .
Ik vind de kleuren van Progel echt fijn. Minder van nodig en toch mooi fel. Soms meng ik mijn kleuren maar deze worden soms toch net wat anders dan dat je deze zo koopt. Ik zou dus voor losse kleuren gaan. Ik vind bostogne erg lekker maar niet icm met witte choco en/of frambozen. Maar smaak is idd erg persoonlijk (ik zelf gruwel nogal snel van bepaalde combi's  ;) )

11

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Esther68 schreef:

Ik doe altijd witte chocopasta erdoor maar hierdoor wordt de bc wel wat dunner, vind ik. Volgende keer wil toch een keer de smaakstof proberen. Hier heb je meer voor nodig natuurlijk  ;) .
Ik vind de kleuren van Progel echt fijn. Minder van nodig en toch mooi fel. Soms meng ik mijn kleuren maar deze worden soms toch net wat anders dan dat je deze zo koopt. Ik zou dus voor losse kleuren gaan. Ik vind bostogne erg lekker maar niet icm met witte choco en/of frambozen. Maar smaak is idd erg persoonlijk (ik zelf gruwel nogal snel van bepaalde combi's  ;) )

Haha heel herkenbaar ;)
Ik gruwel al bij de gedachte aan chocolade

12

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Hoe ver van te voren kan ik de bisquits bakken als ik za de taart nodig heb of kan ik ze dan beter invriezen?

Als ik ze invries, met of zonder botercreme dan?

13

Re: Regenboog lagen, welke smaak etc

Kan beide, al zou mijn voorkeur naar alleen de biscuits invriezen. Vries bijna nooit in.
@Willeke: kan me weinig voorstellen bij gruwelen van chocolade  ;-) . Ben geen chips- en snoepeter maar chocolade kan ik niet weerstaan  :p  :p  :p