1

Onderwerp: Vulling combinatie banaan

Hallo, ik wil voor zaterdag een taart maken een eenhoorntaart, dus vrij hoog en ik denk dat ik de taart in 5a 6 lagen snij. Ik wilde eerst 3 verschillende vullingen maken maar ben bang dat dat teveel is? Ik dacht aan een laagje klop pudding aardbei opgeklopt met slagroom, een laag lemoncurd, en een laag Almof citroenkwark en dit dan allemaal nog een keer herhalen omdat ik 6 lagen verwacht. Is dit te machtig of teveel verschillende smaken? Taart bekleed ik met marsepein en smeer ik af met 1 op 1 botercreme?

Of is het verstandiger om 2 vullingen te gebruiken en die dan 3 keer, ik dacht dan aan klop pudding banaan met slagroom en lemoncurd, gaat dit samen banaan en lemoncurd?

Ik wil graag frisse vullingen gebruiken omdat mijn taarten vaak erg machtig zijn.

Ik hoop op advies

2

Re: Vulling combinatie banaan

Als hij zo hoog wordt, kun je de taart misschien beter als een stapeltaart behandelen, dus halverwege een kartonnetje en dat ondersteunen met deuvels. De vullingen die je kiest, lijken mij vrij zacht en je wilt niet dat het gewicht van je taart de vullingen eruit duwt.
Ik vind zelf kleine lagen met vullingen wel heel lekker, je eerste combinatie lijkt mij echt prima. Zelf lijkt mij banaan en lemoncurd iets minder lekker, ik weet niet goed waarom. Je kunt ook altijd een laagje jam gebruiken, dat is altijd lekker fris in een taart en gaat goed samen met lemoncurd en met een derde smaak.

Succes met je eenhoorn! Laat je hem zien hier?

Tieneke

3

Re: Vulling combinatie banaan

Oké bedankt dan werk ik met een karton er tussen en deuwels en blijf ik bij de eerste combinatie. Ik plaats een foto zodra taart klaar is

Re: Vulling combinatie banaan

Hoi,

Banaan gaat natuurlijk altijd erg goed met chocolade. Dus als je toch voor zoiets wilt kiezen zou ganache een optie zijn.

Succes!