1

Onderwerp: Waarmee beste resultaat cakepops bakken???

Hoi,
Waarmee hebben jullie de beste resultaten bij het maken van cakepops: cakepop maker (electrisch), harde bakvorm, sileconen bakvorm? Ik ben nogal een perfectionist en handmatige pops vind ik niet rond en strak genoeg en met de cakepop maker (van Princess) worden ze niet mooi rond en hebben ze ook nog een lelijke rand. Nu wil ik een andere vorm kopen maar twijfel of ik voor een harde- of sileconen vorm zal kiezen waarbij je een onder- en bovenplaat hebt die je op elkaar klikt en het teveel aan beslag er via een gaatje uit kan. Wat zijn jullie ervaringen?

2

Re: Waarmee beste resultaat cakepops bakken???

In de cakepopmaker met cupcake mix, en dan na 1½ minuut draaien, maar dan niet helemaal maar voor 3kwart. dan heb je geen rand. Siliconevorm ben ik geen fan van, silicone geleidt niet zo goed vind ik.

Zelf draaien heeft eigenlijk nog meer mijn voorkeur, en om ze gelijkmatig te krijgen gebruik ik dan de eetlepel van de Wilton spoon-set (dus de maateenheid eetlepel, niet een gewone).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Waarmee beste resultaat cakepops bakken???

Marianne schreef:

In de cakepopmaker met cupcake mix, en dan na 1½ minuut draaien, maar dan niet helemaal maar voor 3kwart. dan heb je geen rand. Siliconevorm ben ik geen fan van, silicone geleidt niet zo goed vind ik.

Zelf draaien heeft eigenlijk nog meer mijn voorkeur, en om ze gelijkmatig te krijgen gebruik ik dan de eetlepel van de Wilton spoon-set (dus de maateenheid eetlepel, niet een gewone).

Dank voor je reactie! Vul jij ze ook voor de helft? Of meer/ minder? En hoe lang bak he ze dan totaal? 3 minuten totaal?

4

Re: Waarmee beste resultaat cakepops bakken???

Ik vul ze inderdaad tot de helft, dus de onderste holte. en dan ongeveer 3 à 3½ minuut bakken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag