1

Onderwerp: Limonade ipv water in botercrememix?

Hoi,

Ik wil mijn botercreme een tropisch smaakje geven. Nu dacht ik om het  water in de botercreme mix (glutenvrij)  te vervangen voor aanmaaklimonade tropical. Ik las wel dat water vaker vervangen wordt.
Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En hoeveel limonade gebruik je dan? Al het water vervangen door limonade lijkt me wat te sterk.

Ik kan geen andere smaakstofjes meer halen. En wil de taart vullen en afsmeren met deze bc (geen marsepein/fondant). En dit combineren met een laagje perzikjam.

2

Re: Limonade ipv water in botercrememix?

Ik heb er geen ervaring mee, weet niet of aanmaak limonade sterk genoeg is voor de smaak.

3

Re: Limonade ipv water in botercrememix?

Ik zou de limonade aanmaken zodanig dat ie eigenlijk niet lekker is om te drinken (te zoet). En dan daarmee het water vervangen. Hoeveel dat is, is natuurlijk ook afhankelijk hoe zoet je hem gewoonlijk
drinkt. Hier staat op het blik 1 deel siroop op 7 delen water. Dat zou ik dan naar 1 op 5 doen. En dan de botercreme maken en als ie niet genoeg smaak heeft, dan eventueel nog wat pure siroop toevoegen.

Als je een blikje kokosmelk in huis hebt, dan kun je je botercreme ook een tropisch smaakje geven door het water te vervangen door kokosmelk.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)