1

Onderwerp: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Hoi bakkers!

Na jaren gestopt te zijn wegens gezondheidsproblemen, ga ik proberen alles weer op te pakken. Ik heb namelijk ondertussen een zoontje gekregen, die bijna 1 jaar is. En dan gaat het natuurlijk kriebelen om zelf te taart(en) te maken!

Allereerst hebben we binnenkort een cake smash en ik moet zelf te taart verzorgen. Dus ik ga weer bakken! Maar nu weet ik dus niet wat ik moet maken.. ik heb helemaal geen ervaring met een cake smash.

Is het juist leuk om een stapeltaart te maken, of zal hij daar helemaal achter verdwijnen? Een grote cupcake dan?
Het thema is "Teletubbies", maar hoe verwerk ik dat in een taart die afgewerkt is met botercreme?

Ik wil het mezelf niet te moeilijk maken, juist vanwege mijn gezondheid. Dus ik moet er het liefst niet te veel tijd aan kwijt zijn.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Liefs,

Maaike

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Misschien een halve bol maken en die besmeren met groen gekleurde botercrème (alsof dit de heuvel van de Tubbies is) en daar de kopjes van de Tubbies opplakken?

3

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Dat vind ik echt een leuk idee van cuppie cuppie :lol: en je kan dan enchanted cream gebruiken dat is niet zo vet voor het geklieder.

Leuk dat je de draad weer op pakt en veel succes :thumb:

4

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Of zoals een bumba kiekeboe taart. Dus een half teletubie hoofd, alleen oogjes en neusje. En dan toefjes spuiten in de betreffende kleur en een antenne erop.

Groetjes Sanne

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Ennas schreef:

Of zoals een bumba kiekeboe taart. Dus een half teletubie hoofd, alleen oogjes en neusje. En dan toefjes spuiten in de betreffende kleur en een antenne erop.

Ook heel leuk ;-)

6

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Bij Cake Smash denk ik aan een enkele kleine taart of grote cupcake alleen met bc of, inderdaad beter voor dit soort taarten, enchanted cream. Eigenlijk geen thema  :think: . Ik zou gaan voor de halve groen bol in de vorm van het huis, dus ook met de ingang  ;) . Leuk idee idd van cuppie cuppie  :thumb: . Ik zou alleen de Teletubbies er los bij zetten  ;)

7 Laatst bewerkt door Maaike_87 (08-07-2018 12:30)

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Bedankt voor jullie ideeën! Zo'n groene bol is idd ook wel heel leuk, een teletubbie gezicht ook!
En wat is dat "enchanted cream". Ik leer weer helemaal bij! haha. Waar is dat mee te vergelijken en wat voor soort smaak is het?

8 Laatst bewerkt door Esther68 (08-07-2018 12:57)

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Maaike_87 schreef:

Bedankt voor jullie ideeën! Zo'n groene bol is idd ook wel heel leuk, een teletubbie gezicht ook!
En wat is dat "enchanted cream". Ik leer weer helemaal bij! haha. Waar is dat mee te vergelijken en wat voor soort smaak is het?

Dit is een mix die je aanmaakt met water of melk. Volgens mij doen sommige het ook met slagroom of nog iets anders. Ik vind het te vergelijken met vulling van een negerzoen. Het is niet echt een creme vind ik. Eerder een fluffy-achtig iets. Voordeel vind ik dat het heel luchtig is en je er mooie toeven mee kan spuiten. In het geval van een Cake Smash vind ik het voordeel dat er geen/weinig vet in zit. De smaak vind ik niet zo (zit eigenlijk helemaal geen smaak aan), ook niet met smaakstof, en de structuur in mijn mond vind ik ook niet geweldig, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Maar voor een Cake Smash zou ik de enchanted cream kiezen!  :Y

9

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Esther68 schreef:
Maaike_87 schreef:

Bedankt voor jullie ideeën! Zo'n groene bol is idd ook wel heel leuk, een teletubbie gezicht ook!
En wat is dat "enchanted cream". Ik leer weer helemaal bij! haha. Waar is dat mee te vergelijken en wat voor soort smaak is het?

Dit is een mix die je aanmaakt met water of melk. Volgens mij doen sommige het ook met slagroom of nog iets anders. Ik vind het te vergelijken met vulling van een negerzoen. Het is niet echt een creme vind ik. Eerder een fluffy-achtig iets. Voordeel vind ik dat het heel luchtig is en je er mooie toeven mee kan spuiten. In het geval van een Cake Smash vind ik het voordeel dat er geen/weinig vet in zit. De smaak vind ik niet zo (zit eigenlijk helemaal geen smaak aan), ook niet met smaakstof, en de structuur in mijn mond vind ik ook niet geweldig, al zijn de meningen daarover verdeeld  ;). Maar voor een Cake Smash zou ik de enchanted cream kiezen!  :Y

Dank je wel!

10

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Ik ga jullie idee achterna met de Enchanted Cream. Om het mezelf niet te moeilijk te maken, dacht ik om wat figuurtjes van de Teletubbies uit te laten printen. Kan dit ook op die crime, of smelt dat weg? Normaal gebruikte ik dat namelijk alleen op botercreme en niet op slagroom e.d.

Re: Ideeën nodig voor Teletubbies Cake Smash, wie helpt?!

Maaike_87 schreef:

Ik ga jullie idee achterna met de Enchanted Cream. Om het mezelf niet te moeilijk te maken, dacht ik om wat figuurtjes van de Teletubbies uit te laten printen. Kan dit ook op die crime, of smelt dat weg? Normaal gebruikte ik dat namelijk alleen op botercreme en niet op slagroom e.d.

Ik ben wel benieuw!!!