1

Onderwerp: 1:1 of mix dripcake

Goedendag! Hier een hobbyist!

Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Ik wil een dripcake maken. Afsmeren met botercreme met een kleurtje en dan ganachedrip erover. (Dus niet bekleden met fondant/marsepein.) En dan invriezen.
Maakt het dan uit of ik 1:1 of mix gebruik voor de botercreme als er niks meer overheen komt? Wat blijft het mooiste na het ontdooien?
Of zouden jullie met iets anders afsmeren, als het niet verder bekleed wordt?

En blijft de  ganachedrip ook mooi na ontdooien, of kan ik dat beter na het ontdooien doen?

En ik weet dat sprinkles niet mooi blijven na invriezen/ontdooien, maar is er nog een vergelijkbaar alternatief waarbij dat wel kan?

Ik hoop op hulp!

2

Re: 1:1 of mix dripcake

Ik smeer af met 1:1 en drip met gekleurde witte chocolade ganache.
Invriezen heb ik nog nooit gedaan, wel met restjes taart.
Lijkt mij niet dat invriezen een probleem is, maar let wel op dat je de taart niet beschadigd, je kunt weinig verbloemen bij een dripcake ;)
De drip zal ik na het invriezen aanbrengen.

3

Re: 1:1 of mix dripcake

Dank voor je antwoord!
Qua tijd zou ik de taart helemaal af willen hebben voor ik hem invries, vandaar dat ik benieuwd ben hoe hij er dan uit komt, of alles mooi blijft, iemand ervaring?

4

Re: 1:1 of mix dripcake

Ik heb wel eens ingevroren met alleen 1:1. Moet er wel bij zeggen dat de taart niet diep ingevroren is, zeg maar, maar alleen oppervlakkig. Wanneer je de taart rustig laat ontdooien in de koelkast blijft de laag net zoals voor het invriezen. Bij mij wel iig  ;)