1

Onderwerp: funcakes botercreme mix vegetarisch?

hallo, ik heb weer een opeens dringende vraag... ik heb botercrememix van funcakes gekocht en ben ik aan het maken voro een taart, maar ikzelf ben vegetarisch en misschien andere mensen ook op het feestje. ik kan het niet vinden op google en op de zak staan alleen e nummers

de ingredienten zijn:
Ingrediënten: suiker, gemodificeerd zetmeel: E1422, weipoeder (melk), dextrose (tarwe), glucosestroop (gedroogd), geleermiddel: E339, E450, E516, E401, emulgator: E435, zout, verdikkingsmiddel: E415, aroma (melk). Voor allergenen, zie de vetgedrukte ingrediënten. Kan sporen bevatten van: ei, soja en lupine. Dit product is Halal gecertificeerd.

ik kom er niet echt uit... weet iemand het wel?

2

Re: funcakes botercreme mix vegetarisch?

Ik ben niet echt helemaal thuis in het vegetarische maar weet wel dat er veel verschillende varianten zijn. Het lijkt mij dat het wel kan.

3

Re: funcakes botercreme mix vegetarisch?

ik bedoel dat er geen koeienbotten zijn gebruikt zoals dat in gelatine meestal het geval is. aangezien als je water erbij doet zoals het recept zegt dat wordt het zo'n gelei achtige massa. en toen dacht ik opeens o jee als  het maar niet als gelatine is met koeiebotten...

4

Re: funcakes botercreme mix vegetarisch?

Als er in FunCakes producten gelatine zit, staat dat erop. Het bevat geen dierlijke producten, anders dan mogelijke sporen van ei (dat betekent dat het in dezelfde faciliteit is verwerkt/verpakt, maar dat het geen ingrediënt is).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: funcakes botercreme mix vegetarisch?

o gelukkig ! bedankt!!