1 Laatst bewerkt door Elize van B. (18-06-2018 07:41)

Onderwerp: Bruidstaart

Afgelopen week waren William & Sabine 12,5 jaar getrouwd. En omdat ze 12,5 jaar geleden geen echte bruidstaart, maar een ijstaart hadden, wilden zij nu heel graag een echte bruidstaart. ;)

Was erg leuk om te maken, maar ook wel een heel gedoe.... Allereerst schifte de aardbeienbotercrème. Met het maken ervan ging alles goed. Maar toen ik hem in de koelkast had gezet en later weer wat zachter wilde kloppen ging het mis. Uiteindelijk toch gelukt om hem uit de schift te halen. Verder ontzettend last gehad van de hoge luchtvochtigheid, het patroon op de tweede taart wilde maar niet lukken, de roze taart is parelmoer (wat je op de foto geloof ik niet goed ziet) en dat lukte ook niet in één keer goed, onderste taart was minder hoog dan ik had gewild... Etc. Sorry voor al het geklaag ;)

Toen uiteindelijk alles op elkaar stond kon ik gelukkig toch een beetje tevreden zijn. Ze waren er gelukkig heel blij mee en vonden hem erg mooi. Achteraf nog een berichtje gekregen dat hij 'heerlijk' smaakte. Heel fijn om te horen, want ik twijfelde over de combinatie van de vulling. Ze hadden gekozen voor aardbeiencrème met banketbakkersroom.

Dit is hem geworden (ontwerp is trouwens niet van mezelf!):

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35643180_1771360022910298_474466841075384320_n.jpg?_nc_cat=0&oh=6b79cae674abd7e3832e08cf7cf051e9&oe=5BA1CD01

2

Re: Bruidstaart

Mooie taart!  :thumb:
Wel jammer dat je er zo'n stress van hebt gehad maar het resultaat maakt veel goed  :Y . Ik vind het patroon op de tweede taart er mooi, net als je rozen  :y .
Had je trouwens verse aardbeien gebruikt in je bc? Ik durf dit eigenlijk nooit en ga voor de veilige smaakstoffen  ;) . Ik heb een keer jam gebruikt omdat ik geen smaakstof meer had maar dit was al geen succes. Door het temperatuurverschil in de bc kan het gaan schiften maar met blijven kloppen komt het vaak goed.

3

Prachtige taart, je maakt echt mooie creaties!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Esther68 schreef:

Mooie taart!  :thumb:
Wel jammer dat je er zo'n stress van hebt gehad maar het resultaat maakt veel goed  :Y . Ik vind het patroon op de tweede taart er mooi, net als je rozen  :y .
Had je trouwens verse aardbeien gebruikt in je bc? Ik durf dit eigenlijk nooit en ga voor de veilige smaakstoffen  ;) . Ik heb een keer jam gebruikt omdat ik geen smaakstof meer had maar dit was al geen succes. Door het temperatuurverschil in de bc kan het gaan schiften maar met blijven kloppen komt het vaak goed.

Dankjewel Esther!

Ik heb inderdaad verse aardbeien gebruikt in de botercrème (mbc). Maar dat was eigenlijk geen probleem. Ik had het gepureerd en tijdens het mixen in een dunne straal erbij gegoten. En toen was hij gewoon helemaal goed en ik was natuurlijk heel blij dat het niet geschift was. Dus had hem gewoon niet in de koelkast moeten zetten en gewoon gelijk moeten verwerken in de taart, dan was er niks aan de hand geweest.
Maar toen ik hem uit de koelkast haalde en wilde gebruiken was het dus veel te stevig en wilde ik hem zacht kloppen. En toen ging het fout. ;) En met doorkloppen werd het alleen maar erger. Dus ik probeerde het op te lossen door boven een pannetje water te verwarmen, maar dat werkte niet. Uiteindelijk in de wasbak een laag warm water gedaan en terwijl ik de kom daarin stond geklopt en de crème weer glad gekregen.. Hij was toen wel aardig vloeibaar, dus daarna weer 15-30 min in de koelkast gezet, weer opgeklopt en toen werd hij gelukkig zoals hij hoort te zijn. :) Veel werk, maar ik was blij dat ik niks weg hoefde te gooien want het kostte wel aardig wat bij elkaar ;p

lady-vall schreef:

Prachtige taart, je maakt echt mooie creaties!

Dankjewel lady-vall! ;)

6

Schitterend!
Mooi hoog en super strak!

Echt prachtig!

8

Schitterend, echt jij maakt zulke mooie taarten, zo strak en zó leuk het motief en de ridders, prachtig hoor :thumb:

En het weer van de laatste tijd is niks voor fondant echt vreselijk :lol:

9

Prachtige taart! Ondanks alle stress doet het resultaat dat echt niet zien! Ziet er super strak uit en motief op de tweede taart is heel mooi!

10

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties! :D