1

Onderwerp: Afsmeren met enchanted cream?

Ik ga over twee weken cupcakes maken voor een picknick en zit erover te denken om daarvoor enchanted cream te gebruiken, maar ik ga twee weken daarna mijn verjaardagstaart maken en ik hoop dat ik voor het afsmeren ook enchanted cream kan gebruiken aangezien ik niet echt een botercreme fan bent. ik ga de taart bekleden met marsepein.
Alvast bedankt voor de reacties

2

Re: Afsmeren met enchanted cream?

Je kunt niet afsmeren met enchanted cream en dan nog bekleden. De EC is daar te vochtig voor en zal door de fondant/marsepein naar buiten willen. Enkel er mee afsmeren kan wel. Wanneer je marsepein wil gebruiken zou ik toch bc gebruiken.

3

Re: Afsmeren met enchanted cream?

Je zou ook ganache kunnen gebruiken, daarna kun je wel bekleden met fondant/marsepein.

@KimN: als je de taart afsmeer met EC, maak je de EC dan nog steviger aan? Of gewoon de normale verhouding zoals op de verpakking staat?

4

Re: Afsmeren met enchanted cream?

Willeke87 schreef:

Je zou ook ganache kunnen gebruiken, daarna kun je wel bekleden met fondant/marsepein.

@KimN: als je de taart afsmeer met EC, maak je de EC dan nog steviger aan? Of gewoon de normale verhouding zoals op de verpakking staat?

Ik gebruik gewoon de verhouding op de verpakking om af te smeren. Ganache is inderdaad ook een optie