1

Onderwerp: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Kun je de enchanted cream mix net als botercrememix ook aanmaken met andere vloeistoffen dan melk en water? Bijvoorbeeld door prosecco? Iemand hier ervaring mee?

2

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Ik heb het een keer met sinasappelsap gedaan. Erg lekker, maar minder makkelijk te bewaren, dan gaat het er een beetje raar uit zien. En met slagroom, dat is héél lekker :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Ok dank je wel. Slagroom lijkt me ook lekker. Als ik genoeg heb probeer ik de prosecco gewoon uit.

4

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Nog even een vraag. Zou je (diepvries)frambozen op een laag enchanted cream kunnen leggen?

5

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

fruitcake schreef:

Nog even een vraag. Zou je (diepvries)frambozen op een laag enchanted cream kunnen leggen?

Diepvries fruit bevat heel veel vocht, op zich kan het wel, maar laat het dan heel goed uitlekken.

6

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Klinkt goed, enchanted cream aangemaakt met prosecco en daar frambozen op  :9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Met kwark of yoghurt en wat limoensap krijg je een heerlijk frisse vulling, gebruik ik ook om mee af te smeren als je geen fondant gebruikt, lekker bij een regenboogcake

8

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Holly84 schreef:

Met kwark of yoghurt en wat limoensap krijg je een heerlijk frisse vulling, gebruik ik ook om mee af te smeren als je geen fondant gebruikt, lekker bij een regenboogcake

Vervang je alles dan door de kwark of yoghurt, dus de melk en het water? :think:

Lijkt me ook erg lekker, goed idee :thumb:

9

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Ja ik doe er sowieso nooit water bij. Gebruik meestal yoghurt, kan ook in combi met slagroom

10

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Holly84 schreef:

Ja ik doe er sowieso nooit water bij. Gebruik meestal yoghurt, kan ook in combi met slagroom

Gebruik je dan dezelfde hoeveelheid met kwark of yoghurt?
En kan je er dan ook toeven mee spuiten?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

11

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Met yoghurt gebruik dezelfde hoeveelheid als de melk en water op de verpakking, met kwark doe ik er wel melk of slagroom bij, maar ook dan in dezelfde verhouding. Toeven heb ik nog niet geprobeerd maar dat lukt vast prima.

12

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

EC is ook heel lekker te maken met chocolademelk ipv melk/water. Of - mijn persoonlijke favoriet - met cola aanmaken  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

13

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Wat ook lekker erdoor is: gesmolten witte chocolade

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

14

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

SweetTooth schreef:

EC is ook heel lekker te maken met chocolademelk ipv melk/water. Of - mijn persoonlijke favoriet - met cola aanmaken  :9  :9  :9

Ik mag een cola fles taart maken en dan lijkt me de enchanted cream met cola wel heel leuk :lol:

Doe je dan zowel het water als de melk vervangen door de cola?

15

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Baklataart schreef:
SweetTooth schreef:

EC is ook heel lekker te maken met chocolademelk ipv melk/water. Of - mijn persoonlijke favoriet - met cola aanmaken  :9  :9  :9

Ik mag een cola fles taart maken en dan lijkt me de enchanted cream met cola wel heel leuk :lol:

Doe je dan zowel het water als de melk vervangen door de cola?

Ja alle vocht vervangen door cola. En voor een nog wat intensere smaak heb ik de laatste keer ook nog de cola iets in laten koken (een 33cl blikje gereduceerd tot 200ml).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

16

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Ohh, super dank je  wel sweetTooth.
Zal laten weten hoe het ging ben reuze benieuwd maar vind het een super goed idee van je :thumb:  =D

17

Re: Enchanted cream aanmaken met iets anders?

Ohh, super dank je  wel sweetTooth.
Zal laten weten hoe het ging ben reuze benieuwd maar vind het een super goed idee van je :thumb:  =D