1

Onderwerp: Kleine cakefiguren bekleden

Hallo,

Ik heb kleine bakvormen gekocht, cijfers en een beertje (ongeveer 10cm en 2cm hoog, wil cijfer 4 gebruiken) en wil die op een met fondant beklede taart maken. Heeft iemand tips of een link naar een filmpje hoe je een (klein) cake figuur bekleed? Als ik zoek vind ik alleen maar hoe een taart te bekleden of cijfers uit fondant.

2

Re: Kleine cakefiguren bekleden

Het bekleden van een (kleine) vorm of cijfer cake is niet anders dan een ronde of vierkante taart.
Een ruime lap fondant gebruiken, en ik zou vanuit het midden beginnen met het aanwrijven en vorm geven van de fondant.

3

Re: Kleine cakefiguren bekleden

Maar hoe krijg ik de binnenkant van de 4 mooi? Dat lukt nooit als ik het met één lap fondant doe. Dat is een klein driehoekje van ongeveer anderhalve centimeter

4

Re: Kleine cakefiguren bekleden

Aan de afmeting te zien lijkt mij dat het wel een gepriegel wordt om het driehoekje mooi bekleed te krijgen. Misschien zou je met een los stukje fondant kunnen werken? En de naden dan soort van dichtplamuren?

5

Re: Kleine cakefiguren bekleden

Je kunt daar toch fondant inleggen, aanwrijven met je vinger en dan de bodem weer uitsnijden.